سردار محمدرضا مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تبریک میلاد امام باقر(ع) و فرا رسیدن ماه رجب اظهار کرد: با اقدام اتحادیه اروپا در قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی، همه مردم روستاها و شهرها به نوعی می خواهند به سپاه ابراز ارادات و محبت کنند و این نشان می‌دهد که نهاد مقدس سپاه برخواسته از دل مردم است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه سپاه خادم نظام اسلامی و مردم ایران است و با نثار خون خود عزت و سربلندی را برای کشور رقم زدند، افزود: تهدید و تحریم دشمن همواره از ابتدای انقلاب بوده است و وجود جمهوری اسلامی اینقدر برای استکبار جهانی سنگین بوده است که اگر می‌توانست کاری را انجام دهد در طول ۴۳ سال گذشته دریغ نکرده و فتنه و توطئه‌های مختلفی را اجرا کردند.

وی ادامه داد: امروز هم که به صدور این بیانیه علیه سپاه روی آوردند از سر استیصال است و در طراحی که در اغتشاشات اخیر کرده بودند همه دشمنان از سلطنت‌طلبان، منافقان و گروهک‌های مختلف علیه نظام اسلامی متحد شدند و سازمان منافقینی که قبل از انقلاب برای مبارزه رژیم پهلوی تشکیل شد امروز بخاطر براندازی نظام اسلامی دست در دست ربع پهلوی و سلطنت‌طلبان گذاشتند و مبارزه مشترک دارند.

سردار مهدوی متذکر شد: دشمنان تلاش کردند در طی دو ماه بیش از ۲۰ هزار سلاح جنگی غیرمجاز وارد جمهوری اسلامی ایران کنند که به لطف خداوند این محموله های سلاح قبل از اینکه به دست جامعه هدف دشمنان در اغتشاشات اخیر برسد شناسایی و توقیف شد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه دشمن هر آنچه در توان و اندیشه داشت به میدان آورد، بیان کرد: اما همه طراحی و اتاق فکرهای دشمنان در داخل کشور به شکست انجامید و مکر دشمن به خودشان برگشت.

وی با اشاره به درماندگی دشمن در مقابل جمهوری اسلامی ایران، گفت: این شکست برای استکبار و کشورهایی که ادعای دارند بزرگترین اتاق‌های فکر و تئوریسین‌ها را برای دنیا دارند، سخت است.

سردار مهدوی به تشکیل داعش توسط آمریکا و شکست این گروه‌های تکفیری و تروریستی با ورود سپاه اشاره کرد و افزود: دشمن قدرت سپاه را که منبعث از مردم است به خوبی فهمیده است و از روی استیصال و اضمحلال این اقدامات علیه سپاه انجام می‌دهد در حالی که در هیچ کجای دنیا چنین قانونی وجود ندارد که سازمان نظامی کشوری را به عنوان تروریست معرفی کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی عنوان کرد: هر جایی که جیغ دشمنان ما از روی استیصال در می آید به ما ثابت می‌کند که مسیر و اقدامات ما در عرصه داخلی و بین المللی درست بوده است.

وی در پایان با اشاره به وحدت روزافزون نیروهای مسلح در سطح استان، خاطرنشان کرد: از روزی که پارلمان اروپا این اقدام را انجام داد، نیروهای سپاه و بسیجیان با روحیه مضاعف آمادگی خود برای انجام مأموریت‌ و مبارزه با رژیم صهیونیستی را اعلام می‌کنند.

انقلاب اسلامی قابل تغییر و برگشت نیست

علیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: سپاه پاسداران از ابتدای نظام انقلاب اسلامی تاکنون در عرصه‌های دفاع مقدس، خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن، ایجاد امنیت در کشور، علمی و فناوری، اجتماعی و خدمات جهادی پای کار هستند.

وی با اشاره به اینکه سپاه همیشه همپای آموزش و پرورش بوده و افتخار ما کار کردن با سپاه انقلاب اسلامی است، افزود: در ادامه مسیر نیز در کنار سپاه خواهیم بود و از راهنمایی و رهنمودهای آنان بهره‌مند خواهیم شد.

موسوی‌نژاد ضمن محکومیت این اقدام ناشیانه پارلمان اروپا، بیان کرد: امام صادق(ع) می فرمایند: «خدا را شکر که دشمنان ما را از احمق‌ها آفرید»، اگر این مدعیان جامعه‌شناسی احمق نمی‌بودند چشم خود را باز می‌کردند و می‌فهمیدند که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خیلی متفاوت‌تر از انقلاب‌هایی است که در گذشته انجام شده است و این انقلاب به راحتی قابل تغییر و برگشت نیست.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران با هیچ انقلابی قابل مقایسه نیست، بر حفظ پایه‌های نظام اسلامی تأکید کرد و گفت: البته این اقدام‌های دشمنان، هشدار لازم و بیداری ما را هم می‌طلبد چون در بیان حضرت امام(ره) حفظ نظام از اوجب واجب است و اگر این اتفاق نیفتد در این مملکت تا ۲۰۰ سال دیگر کسی اسمی از اسلام نخواهد برد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور