نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم در بودجه‌ ۱۴۰۱ نگاه مثبتی به طرح‌های نیمه‌تمام دارد که این را قدم خوب و رو به جلویی برای محرومیت‌زدایی می‌دانیم.

مصطفی نخعی  افزود: نکته‌ای که می‌تواند به محرومیت‌زدایی و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام کشور کمک کند این است که طرح‌های نیمه‌تمام در مناطق و استان‌های محروم در اولویت تخصیص قرار گیرد.

وی اظهار داشت: توجه دولت سیزدهم به محرومیت‌زدایی و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در سطح کشور موضوع بسیار مهمی است چراکه طرح‌های زیادی در استان‌ها از ۱۰ ، ۱۵ ، ۲۰ سال و حتی بیشتر شروع شده و نیمه‌تمام رها شده است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: در همه این سال‌ها با وجود نیمه‌تمام بودن بسیاری از این طرح‌ها، مجدد طرح‌های جدیدی شروع می‌شود و بار این طرح‌های نیمه‌تمام در کشور در حال افزایش است.

وی یادآور شد: البته فراموش نکنیم نقاط محروم در گذشته مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند و بسیاری از این طرح‌های نیمه‌تمام در مناطقی که برخورداری بیشتر و محرومیت کمتری داشته‌اند شروع شده است.

توجه دولت سیزدهم به تمام مناطق کشور

نخعی با اشاره به نگاه کلان ملی در بودجه ۱۴۰۱ افزود: یکی از گلایه‌مندی‌های همه ما در گذشته این بود که تمام توجه به سمت پایتخت هست و مناطق دیگر به تناسب دوری از مرکز مورد توجه کمتری قرار می‌گیرند.

وی گفت: اینکه در دولت سیزدهم این نگاه شکل گرفته و تمام مناطق کشور مورد توجه قرار گرفته، می‌توان این برداشت را داشته باشیم که نگاه به تمام نقاط کشور مساوی بوده است.

وی ادامه داد: اما باید توجه داشت کار به صورت هدف‌دار دنبال شود و در تخصیص‌ها و اختصاص بودجه مناطق دور افتاده، کمتر توسعه یافته و مناطقی که کمتر مورد توجه بوده در نگاه‌های استانی هم رویکرد کلان دنبال شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رییس جمهور به استانداران و شورای برنامه‌ریزی استان‌ها تاکید کند برای توزیع اعتبارات همان نگاهی که دولت در سطح کلان داشته را در سطح استان ‌هم داشته باشند.

لحاظ شدن مصوبات سفرهای استانی دولت در بودجه ۱۴۰۱

وی با اشاره به نقش سفرهای استانی دولت سیزدهم در تنظیم لایحه بودجه ۱۴۰۱ متناسب با مشکلات جاری استان‌ها گفت: سفرهای استانی کمک کرده مسوولان دید بهتری نسبت به مسایل و مشکلات داشته باشند.

نخعی اضافه کرد: همچنین به تناسب مشکلاتی که در سفرهای استانی دولت سیزدهم عنوان، رصد و گفته شده مصوبات سفر در بودجه ۱۴۰۱ لحاظ شده است.

وی گفت: البته هنور ریز جداول بودجه را مطالعه نکرده‌ام اما امیدوارم دولت مصوبات سفر را در قالب بودجه سنواتی عملیاتی کند