#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 ۱۱ طرح اقتصادی در کمیسیون ماده ۲۱ واگذاری طرح‌های غیرکشاورزی استان خراسان جنوبی مطرح و با درخواست اجرای ۱۰ طرح موافقت شد.

 این کمیسیون روز شنبه به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تشکیل جلسه داد و از طرح‌های ارایه شده با تغییر یک طرح اقتصادی به دلیل نبود توجیه با شرایط منطقه مخالفت شد.

پنج طرح در حوزه صنعت و معدن، سه طرح در حوزه گردشگری و سه طرح در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مورد بررسی قرار گرفت و ۱۰ طرح تصویب شد.

طرح‌های مصوب قرار است در ۶ شهرستان خراسان جنوبی از طریق بخش خصوصی اجرایی شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی در این نشست گفت: در حوزه گردشگری احداث دهکده گردشگری عشایری شوسف نهبندان، کمپ گردشگری سه‌قلعه سرایان و اقامتگاه بوم‌گردی سه‌قلعه سرایان مورد بررسی قرار گرفت و با درخواست سرمایه‌گذاران آنها موافقت شد.

علیرضا عباس‌زاده افزود: در حوزه صنعت و معدن نیز طرح احداث کارگاه ورق فشرده چوبی آیسک سرایان، بسته‌بندی آب معدنی زیرکوه، تولید و فرآوری پرلیت دشت سربیشه، کوره قطعات آجر فشاری طبس مسینا درمیان و تولید قطعات بتنی دوست‌آباد سرایان مورد موافقت قرار گرفت اما با تغییر طرح تولید قطعات بتنی به ترمینال ضبط پسته مخالفت شد.

وی اظهار داشت: مجتمع خدمات رفاهی سه‌راهی بشرویه – فردوس، حمل و نقل کالا باربری اسدیه درمیان و پایانه عمومی بار در میل گز داوران نهبندان از جمله طرح‌های بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که با درخواست‌های سرمایه‌گذاران مبنی بر تعدیل قرارداد، واگذاری اولیه، تغییر طرح و افزایش مدت اجاره‌نامه به ۱۰ سال موافقت شد.