معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: هیات نظارت بر سازمان‌های مردم‌نهاد استان براساس ابلاغ سازمان امور اجتماعی کشور به منظور رصد فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد تشکیل می‌شود.

سید محمدرضا طالبی در نشست شورای توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد استان افزود: ۴۴۵ سازمان مردم‌نهاد در خراسان جنوبی وجود دارد که در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اشتغال جوانان و خانواده‌ها فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی از نظر صدور مجوز و پروانه فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد در رتبه ۹ کشور قرار دارد گفت: این تشکل‌ها با اهداف خیرخواهانه و انسان‌دوستانه و به‌صورت داوطلبانه فعالیت دارند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سمن‌های استان درخصوص رفع آسیب‌های اجتماعی و کنترل آنها نقش بسزایی دارند اظهار داشت: برخی سازمان‌های مردم‌نهاد که در گذشته مجوز فعالیت گرفته‌اند در حال حاضر غیرفعال یا نیمه فعال هستند.

وی گفت: افراد دلسوزی که در سازمان‌های مردم‌نهاد حضور دارند باید خدمات مورد نظر را به بهترین شکل در اختیار جامعه هدف قرار دهند.

طالبی ادامه داد: با توجه به اینکه ادارات دولتی و سمن‌ها خدماتی را به جامعه هدف ارائه می‌دهند، باید حمایت‌‍‌های مورد نظر در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت شود که با انجام این کار و در صورت نیاز به‌راحتی می‌توان استعلام‌های لازم را در این باره انجام داد و پاسخ آن را دریافت کرد.

وی گفت: با توجه به درخواست‌های متعددی که برای فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد در استان وجود دارد باید مجوز این سازمان‌ها بعد از انجام اصلاحات مورد نظر در اهداف آنها، به سرعت صادر شود.

در این جلسه بعد از انجام اصلاحاتی درخصوص درخواست‌های مورد نظر، با صدور مجوز برای فعالیت انجمن خیریه حمایت از کودکان سندرم داون، حامیان دانشگاه صنعتی بیرجند و خیریه یاوران ولایت خراسان جنوبی موافقت شد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور