.

♦️بیکی از عملیات گازرسانی به ۲۶۰ روستای نهبندان خبر داد و گفت: امسال، سال پایانی گاز رسانی به روستاهای نهبندان خواهد بود.

«مجید بیکی» در جمع مردم روستای محمدآباد رزاق زاده حضور یافت و اظهار کرد: سال جاری سال پایانی گازرسانی به روستاهای نهبندان خواهد بود.

♦️فرماندار نهبندان افزود: امسال عملیات گازرسانی به بیش از ۲۶۰ روستای شهرستان در دست اقدام و یا به بهره برداری رسیده که خدمت بزرگی برای رفاه و آسایش مردم است.

♦️بیکی با بیان اینکه روستای محمدآباد از موقعیت و شرایط اقلیمی آن مشخص است که توسعه آن بر پایه کشاورزی است و شغل های آن بر مسیر جاده بوده است، گفت: اما این ظرفیت امروز نیست لذا پیشنهاد می شود بانوان روستا در حوزه رونق صنایع دستی گام بردارند.

♦️وی بیان کرد: در نزدیکی روستای محمدآباد شهرک صنعتی و واحدهای صنعتی جدید ایجاد خواهد شد لذا جوانان روستا بر اساس توانمندی خودشان می توانند در این واحدهای صنعتی شغل مناسبی را داشته باشند.

♦️فرماندار نهبندان گفت: احداث باند دوم نسبت به گذشته وضعیت خوبی دارد و بزودی ۷ کیلومتر از مسیر زیربار ترافیک خواهد رفت.

♦️بیکی با اشاره به تصادفات و واژگونی خودروهای زیاد در مسیر نهبندان-شوسف، تصریح کرد: برای عملیات احداث پروژه باند دوم این مسیر باید پروژه از سوی دستگاه های متولی تسریع شود.

♦️وی با بیان اینکه واگذاری اراضی به طرح های کشاورزی و صنایع تبدیلی سال گذشته پیگیری شد، افزود: از سال گذشته هر واگذاری در مسیر نهبندان تا شوسف را ممنوع کردیم چرا که افراد زمین را دریافت و اقدامی انجام نمی دادند اما در کنار کشاورزی، صنعت باید در شهرستان رونق داده شود که امروز کارخانه های خوبی در نهبندان در حال احداث است که بخش عمده آن امسال به بهره برداری می رسد.

♦️فرماندار نهبندان بیان کرد: برای طرح ها صنایع تبدیلی مشکلی برای واگذاری و توسعه روستای محمدآباد نداریم و حفاظت و حراست از طرح هادی بر عهده دهیار است که باید ساخت و سازها را پیگری کند.

♦️بیکی در ادامه در خصوص سهمیه آرد روستاییان گفت: این سهمیه تنها به افراد تعلیق می گیرد که بر اساس سرشماری در روستا حضور دارند، میزان آردی تحویلی به ازای خانواده های شهری ۹ کیلوگرم، روستایی ۱۰ کیلوگرم و عشایری ۱۲ کیلوگرم به ازای هر نفر در ماه است لذا سهمیه آرد با مهاجرت افراد جابه جا نمی شود، اما آمادگی مجوز برای احداث نانوایی در روستا را داریم.

♦️وی بیان کرد: نهبندان بیش از ۳۲۰ سازه آبخیزداری با ظرفیت ذخیره سازی ۱۳ میلیون متر مکعب را دارد که تاکنون اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است، همچنین در بارندگی های هفته های گذشته پنج میلیون متر مکعب سازه های ابخیزداری آبگیری شد که ظرفیت خوبی برای تقویت قنات و چشمه های پایین دست هست.

♦️وی در پایان از مردم خواست تا آگاهانه در انتخابات پیش رو مشارکت کنند چرا که با انتخاب فرد اصلح و با تشکیل شورا مطالبات مردم پیگیری و به سرانجام می رسد.