سازمان بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه توسعه اشتغال و توانمندسازی گروه‌های جهادی در استان خراسان جنوبی تفاهم‌نامه امضا کردند.

 مراسم امضای تفاهم‌نامه سازمان بسیج سازندگی با کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه توسعه اشتغال و توانمندسازی گروه‌های جهادی روز چهارشنبه با حضور سردار «محمد زهرایی» رییس سازمان بسیج سازندگی، «حجت الله عبدالملکی» معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور، قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان در بیرجند برگزار شد.

براساس این تفاهم‌نامه ۳۲ میلیارد تومان برای ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در خراسان جنوبی با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بسیج سازندگی هزینه می‌شود.

رییس سازمان بسیج سازندگی در این مراسم گفت: خراسان جنوبی در شاخص‌های ملی ولایت‌مدارترین استان است و برای هشتمین سال متوالی در نظرسنجی که اندیشکده بسیج انجام داده، استان به این جایگاه رسیده است.

سردار زهرایی افزود: ولایت‌مداری مردم خراسان جنوبی ریشه در مبانی اعتقادی و باورهای مذهبی مردم دارد و لقمه حلال و شیر پاکی است که مردم این خطه از قرن‌ها پیش با آن رشد کرده و تربیت شده‌اند.

وی اظهار داشت: زرشک، زعفران و عناب از محصولات خاص و راهبردی این منطقه است ولی متاسفانه خراسان جنوبی از مصادیق بارز خام‌فروشی محصول کشاورزی است و باید صنایع تبدیلی و فراوری در این استان توسعه یابد.

رییس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به جنگ اقتصادی غرب علیه ایران بیان کرد: ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خدمت‌رسانی، محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک رسالت تعریف ‌کردیم اما از سال گذشته این رسالت به ماموریت ما تبدیل شده و نبرد خدمت‌رسانی در مقابله با فقر و محرومیت در سپاه تعریف شده است.