#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: از مسئولان بنیاد مستضعفان درخواست داریم که شهرستان خوسف را به عنوان یک منطقه خاص و ویژه برای سرمایه‌گذاری و محرومیت‌زدایی انتخاب کنند.

حسین خسروی‌اسفزار در نشست خبری افزود: بنیاد مستصعفان در حال حاضر برای معین محرومیت‌زدایی شدن  شهرستان خوسف روند را پذیرفته و امیدواریم هرچه سریعتر وارد عمل شود.

وی با گلایه از تأخیر در تکمیل پروژه بیمارستان ۳۲ تختخوابی خوسف، اظهار داشت: رسانه‌ها به درستی از این موضوع به عنوان پیر پروژه در خراسان‌ جنوبی یاد می‌کنند، من نیز بارها چرایی روند کُند این پروژه را پیگیری کرده‌ام.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با اشاره به اقدامات انجام شده در این حوزه انتخابیه، بیان کرد: از ۲۷ شهریور ماه ۱۴۰۰ تاکنون ۲۱۲ نشست با مردم و مسئولان برگزار شده و همچنین سه هزار و ۴۰۰ نامه مردم به دفتر نماینده ارجاع شده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۹۰۰ نامه مردمی را برای حل مشکلات آنها به مسئولان مربوطه ارجاع دادیم و ۵۴۸ مورد نامه هم در سطح ملی پیگیری شده است.

خسروی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۶ مورد تذکر در قالب‌های مختلف به مدیران و مسئولان داده شده است تصریح کرد: انجام دهگردشی برای بررسی مشکلات مردم در روستاها، پیگیری مستمر برای مسائل درمانی، ارائه پیشنهادات برای بودجه، مکاتبه برای تأمین تجهیزات درمانی، پیگیری موردی حل مشکلات مردمی، درخواست و مکاتبه برای اختصاص اعتبار برای پروژه‌های ورزشی ناتمام، پیگیری فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی و پیگیری موضوع تأمین آب برای استان از دیگر اقدامات است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای حل مشکل چندین ساله اراضی پادگان ۰۴ بیرجند تصریح کرد: یکی از دلایل روند طولانی این امر تغییر مسئولان به‌ویژه استانداران در این مدت بوده است.

وی افزود: این موضوع را مرتب پیگیری کردیم و آخرین خبر از قول معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مربوط به ۶ تیرماه جاری است که اگر اختلاف مالی ارتش و راه و شهرسازی برطرف شود تعیین تکلیف این زمین‌ها کمتر از یک ماه نهایی خواهد شد.

خسروی بیان کرد: در زمینه اتمام پروژه دوباندسازی جاده بیرجند – قاین وعده‌هایی داده شده که برخی هنوز محقق نشده است.

وی ادامه داد: آخرین مرتبه‌ای که این موضوع را تذکر دادم در سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به خراسان‌جنوبی بود که درخواست کردم برای اتمام این پروژه زمان قطعی اعلام شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتصابات انجام شده در استان گفت: به عنوان نماینده مجلس با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری به هیچ وجه در عزل و نصب‌ها دخالت مستقیم نمی‌کنم و اگر کسی سندی قطعی از دخالتم در عزل و نصب‌های مسئولان اجرایی استان ارائه دهد از نمایندگی مجلس استعفا می‌دهم.

وی بیان کرد: کار نماینده مجلس اجرایی نیست و اگر در این روند قرار بگیرد از کار اصلی خود که قانون‌گذاری و نظارت است باز می‌ماند و این آسیب است.

خسروی در ادامه اظهار داشت: تبلیغ و توسعه فرهنگ دینی و تبیین مکتب علوی در جامعه جزو وظایف رسانه‌ها است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۵ ماهه در مجلس یازدهم برای قانونگذاری، گفت: در این مدت قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در مجلس تصویب شد و به تعبیری امضاهای طلایی آرام آرام در حال حذف شدن است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو و اجازه واردات خودرو اشاره کرد و افزود: در این دوره از مجلس قانون جهش تولید مسکن تصویب شد چون مسکن جزو مسائل پیشران اقتصاد کشور است، امروز می‌بینید با کمال تاسف پولی که مردم زمانی می‌توانستند با آن خانه بخرند باید برای رهن و اجازه پرداخت کنند.

وی ادامه داد: در قانون جهش تولید مسکن شرایط لازم برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی پیش‌بینی شده است.

خسروی با اشاره به تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی اظهار داشت: بنا بر آمار غیررسمی حدود ۲ میلیون تا ۲ و میلیون و ۶۰۰ هزار خانه خالی در سطح کشور شناسایی شده است که به نوعی احتکار محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: معلوم است که با این وضعیت اجاره‌ها سر به فلک می‌کشد و برای همین مجلس قانون مالیات بر خانه‌های خالی را تصویب کرد اما باید سامانه املاک نیز فعال شود و دولت هم همکاری کند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان به مدت ۱۰ سال معطل مانده بود و مجلس یازدهم کمک کرد تا این لایحه معطل مانده تصویب شود.

وی افزود: امیدواریم این قانون زودتر اجرایی شود و معلمان بیش از این معطل نشوند و در تذکر شفاهی از وزیر آموزش و پرورش نیز درخواست کردم زمان دقیق اجرای رتبه بندی معلمان را اعلام کند.

خسروی در ادامه تصویب کلیات ساماندهی کارکنان دولت، کلیات طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را از دیگر فعالیت‌های نمایندگان در مجلس یازدهم ذکر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تشریح ابزارهای نظارتی مجلس شامل تذکر شفاهی، تذکر کتبی، سؤال از وزرا و رئیس جمهور، استیضاح، تحقیق و تفحص گفت: در بُعد نظارتی نیز نمایندگان از ابتدای شروع مجلس یازدهم پنج هزار و ۵۸۹ تذکر کتبی و شفاهی برای ساماندهی امور و حل مشکلات مردم به مسئولان و متولیان امر داده‌اند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در آخرین مورد بحث استیضاح فاطمی‌امین وزیر صمت مطرح شد ولی به واسطه طرح تفکیک وزارت صنعت و معدن و تجارت این مورد فعلاً متوقف شد، من معتقدیم استیضاح در دولت سیزدهم زود است و حداقل باید یکسال از عمر دولت بگذرد.

وی یادآور شد: مطابق مصوبه هیات رئیسه مجلس روزهای سه‌شنبه دستور کار صحن با قرائت گزارش و اقدامات نظارتی کمیسیون‌های تخصصی و نمایندگان آغاز می‌شود.

خسروی گفت: سه‌شنبه هفته گذشته در نطق کوتاهی خطاب به رئیس جمهور گفتم که صادق الوعد باشید و برای وعده‌هایی که به مردم می‌دهید زمان مشخص کنید.

وی به تذکرهای مکرر خود به دولت در مورد گرانی‌ها و ارائه پیشنهاداتی در این زمینه اشاره کرد و گفت: سیر نزولی تورم با واقعیت جامعه تطابق ندارد و باید قیمت‌ها کنترل شود.