#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 امام جمعه بیرجند گفت: دشمن به خوبی فهمیده که نقطه قوت ملت ایران فرهنگ ناب اسلامی و قرآنی است از این رو جنگ ترکیبی وسیعی را به‌راه انداخته تا ما را خلع سلاح فرهنگی کند.

حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند افزود: تا فرهنگ فاخر دینی درمیان ما وجود دارد دشمن راه به جایی نمی‌برد لذا تلاش می‌کند با بی‌بند و باری جنسی و با مطرح کردن حجاب اجباری ما را از اسلام و قرآن جدا کند اما دشمن بداند که ما ملت امام حسین (ع) هستیم، جان و جوان می‌دهیم اما تن به ذلت در برابر مستکبرین و یزیدیان زمان نمی‌دهیم.

وی گفت: البته امروز شرایط ما با کربلا بسیار متفاوت است زیرا به برکت خون شهدا، با درایت رهبری امامین انقلاب، با مقاومت شما مردم، تلاش جوانان مقتدر، امروز اقتدار دفاعی، نظامی، قدرت موشکی، اقتدار پهبادی، امنیتی، برد منطقه‌ای وسیع و رشد علمی ما علیرغم همه سنگ‌اندازی‌ها، دشمن را به شگفتی وادار کرده و ما مصمم هستیم راه امام حسین (ع) و قرآن را تا ظهور امام زمان (عج) ادامه دهیم.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه محرم و عاشورا بزرگترین حماسه عالم است و جا دارد همه گفت و گوها بر این محور باشد اظهار داشت: از ابتدای آفزینش جهان تاکنون تاریخ، شاهد رفتارهای زشت و زیبا و تلخ و شیرین بشر است که در کربلا این رفتارها به اوج خود می‌رسد و قیام اباعبدالله الحسین (ع) یک حماسه زیبای انسانی بود.

وی یادآور شد: عاشورای حسینی آزادگی، شهامت، شهادت، ایمان و عقلانیت، عشق و عرفان را در معرض نمایش گذاشت بطوری که بعد از گذشت هزار و ۴۰۰ سال هنور می‌درخشد و تا ابد هم خواهد درخشید اما نقطه مقابل آن یزیدیان هستند که با رفتارهای زشت، اوج قساوت و ذلت را به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام مختاری گفت: در چند قرن اخیر استکبار و آمریکای جنایتکار و مدعی حقوق بشر، ده‌ها میلیون انسان را در جنگ جهانی و در حمله به فلسطین، یمن، عراق و لیبی قتل عام و صحنه‌های زشت را ایجاد کردند و در برابر ملتی مستقل که بر اساس توحید زندگی می‌کنند جنگ هشت ساله، کودتاها، تحریم‌های ناجوانمردانه، تهاجم فرهنگی و جنگ نظامی را بر پا کردند.

وی افزود: دشمن در بیش از ۴۰ سال بر علیه ملت جمهوری اسلامی از هیچ فتنه و توطئه‌ای دریغ نکرد و ملت ایران نیز با رشادت و مقاومت تابلوهای زیبایی را به نمایش گذاشت زیرا ریشه صحنه‌های زیبای عاشورا و انقلاب اسلامی در فرهنگ ناب اسلام و توحید است و باید این ریشه زیبا را حفظ کرد.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار داشت: دشمن به نام دفاع از حقوق زن، موضوع حجاب را مطرح می‌کند اما اینها مدافع حقوق زنان نیستند بلکه تلاش می‌کنند به نظام اسلامی ضربه بزنند زیرا آنها دلشان به حال مردم نمی سوزد که نمونه آن بکارگیری تحریم‌های ظالمانه است.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم فرهنگ مادی و شیطانی را از دورن خود بزداییم گفت: اما خدا شکر می کنیم که گوشت و پوست مردم ما با فرهنگ اهل بیت (ع) عجین شده است و گول ادعاهای حقوق بشر و دست‌های چدنی را نمی‌خورند و هرگز دست از فرهنگ ناب اسلام و قرآن برنمی‌دارند.