شورای هماهنگی ثبت احوال استان خراسان جنوبی برگزار شد
?جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال خراسان جنوبی به ریاست معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار ، مدیرکل ثبت احوال استان و سایر دستگاه های عضو این شورا برگزار شد.
?معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی، در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت داشتن نقشه راه در مسیر پیشرفت ، خواستار تدوین برنامه ای جامع و مدون در راستای اهداف شورای هماهنگی ثبت احوال در سال جاری شد.
?به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، دکتر ناصر خوش خبر، احصاء مسائل و مشکلات فرارو را حائز اهمیت دانست و افزود: این مشکلات باید با بهره گیری از ظرفیت های موجود و هم افزایی همه دستگاه ها مبتنی بر کار کارشناسی حل و فصل گردد.
?معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی، بر اطلاع رسانی مناسب از خدمات ارائه شده توسط ثبت احوال به سایر دستگاه های اجرائی تاکید کرد و افزود: این امر موجب خواهد شد تادستگاه های اجرایی بیش از پیش از خدمات ثبت احوال استفاده نموده و از آن بهره مند شوند.
?خوش خبر، ضمن تاکید بر اهمیت و جایگاه ثبت احوال، گفت: لازم است جلسات شورای هماهنگی ثبت احوال استان در قالب تقویم زمانی مشخص و با ارائه دستورکارهای معین به منظور هم افزایی و هماهنگی بیشتر برگزار گردد.
?معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی، ضمن تاکید بر اجرایی شدن مصوبات شورای هماهنگی ثبت احوال، گفت: در جلسات آتی گزارشی از مصوباتی که اجرایی شده و مصوباتی که بنا به دلایل مختلف اجرایی نشده ارائه گردد تا ضمن ریشه یابی دلایل عدم اجرا ، نسبت به اجرایی کردن آنها پیگیری های لازم صورت گیرد.

خوش خبر ، با تاکید بر تدوین برنامه اجرایی سال ۹۸ ثبت احوال استان، گفت: لازم است برنامه اجرایی سال ۹۸ ثبت احوال استان تدوین شده و بر اساس زمان و مقتضیاتی که در طول سال وجود دارد زمینه اجرایی آنها فراهم گردد.
?معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی، با بیان اینکه باید از تمامی امکانات و ظرفیت های موجود برای حل مشکلات در حوزه ثبت احوال استفاده شود، افزود: تمامی دستگاه های اجرایی باید ثبت احوال را در رسیدن به اهداف از قبل مشخص شده یاری رسانند.
?خوش خبر، فعال سازی و بروز رسانی سامانه جامع ثبت احوال را مورد تاکید قرار داد و یادآورشد: دستگاه های ذی ربط در این زمینه کمک کنند تا این سامانه بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.
?معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی، برگزاری کارگاه های آموزشی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه های تخصصی به منظور تقویت سامانه های اطلاع رسانی در حوزه ثبت احوال باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
?خوش خبر، با اشاره به نامگذاری اسامی در استان و کشور ، گفت: با توجه به سابقه فرهنگی و مذهبی استان نامگذاری اسامی منطبق بر سیاست های فرهنگی ثبت احوال کشور است که جای بسی خوشحالی است و می بایست این فرهنگ تقویت و نهادینه شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله