استاندار خراسان جنوبی که در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان سخن می گفت بابیان این مطلب ، افزود: با توجه به اینکه خراسان جنوبی استانی مرزی است طرح جامع مطالعات پدافند غیر عامل استان هر چه سریع تر باید آماده گردد.
?، به قرارگاه های تخصصی ذیل شورای پدافند غیر عامل استان اشاره کرد و ادامه داد: در کنار قرارگاه های تخصصی ، کارگاوه های تخصصی نیز ذیل این قرارگاه ها وجود دارند که می توانند هر یک در حوزه های مختلف بسیار مهم و تاثیرگذار باشند.
?دکتر مروج الشریعه، ضمن تاکید بر برگزاری منظم جلسات شورای پدافند غیر عامل استان ، گفت: جلسات تخصصی در کارگروه های زیرمجموعه این شورا نیز باید به تبع جلسات شورا در قالب های زمانی مشخص با دستورکارهای معین برگزار و نتیجه آن برای اخذ تصمیم نهایی به شورای پدافند غیر عامل ارائه گردد.
?مقام عالی دولت در استان، با بیان اینکه پدافند غیر عامل ، باید علاوه بر وظایف ذاتی در دستگاه ها مورد توجه باشد، افزود: پدافند غیر عامل در تمام حوزه های بهداشتی، امنتی، اقتصادی، فرهنگی و… می تواند دارای موضوع و مولفه باشد و در دستور کار متولیان امر قرار گیرد

روج الشریعه، ادامه داد: اگر بخواهیم به تمامی این موضوعات پرداخته و با مدیریت منابع و امکانات تمام مولفه های موجود مورد توجه باشد نیازمند طرح جامع هستیم که تمامی این بخش ها ، تهدیدات و ظرفیت ها را به صورت ریز و جزئی مورد مطالعه قرار دهد.
?رئیس شورای پدافند غیرعامل استان ، به اسناد بالادستی در این رابطه اشاره کرد و ادامه داد: اگر این اسناد در کشور وجود ندارد و یا نمی توان از آن برای مسائل استان استفاد کرد باید با استفاده از پتانسیل های استانی خصوصاً دستگاه های عضو شورای پدافند غیر عامل استان، این سند هرچه سریعتر باید آماده و ارائه گردد.
?مروج الشریعه، به موضوع پدافند غیر عامل در حوزه اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر خراسان جنوبی، بخش قابل توجهی از تولیدات پروتئینی سفید برای مصارف استان های همجوار را تولید و صادر می کند که به عنوان یک ظرفیت اقتصادی مورد توجه است از این رو به همین تناسب نیز باید موضوع پدافند غیر عامل در این زمینه مورد توجه باشد.

استاندار خراسان جنوبی، خاطر نشان ساخت: در حوزه تولیدی و در مسیر تولید محصولات، مولفه های اقتصادی باید بگونه ای دیده شوند تا کمترین خسارت در زمان حادثه متوجه متولیان این بخش شود.
?مروج الشریعه، با بیان اینکه نباید همه اقدامات را در حوزه سخت افرازی بنا کرد افزود: در حوزه های دفاع نرم افزاری نیز باید اقدامات و برنامه ریزی های جدی صورت گیرد.
?استاندار خراسان جنوبی، احداث خط لوله انتقال سوخت به خراسان جنوبی را بسیار مهم و حائز اهمیت برشمرد و افزود: با توجه به موقعیت استراتژیک این استان، احداث خط لوله انتقال سوخت به خراسان جنوبی باید به عنوان یک اولویت مهم مورد توجه قرار گیرد.
?مروج الشریعه، یادآورشد: با توجه به مباحثی که وجود دارد ایجاد خط انتقال گاز اتیلن از عسلویه به این استان نیز باید مورد توجه برنامه ریزان و متولیان امر قرار داشته باشد.
?وی در پایان خاطر نشان ساخت: مسئولین ذی ربط تلاش کنند تا موضوع ایجاد خط انتقال سوخت و گاز به استان در بودجه سال ۹۸ قرار گیرد تا بتوان در حوزه های اجرایی نیز اقدام کرد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله