یکی از نکات آموزشی برای زائران حج تمتع امسال پرهیز از بازارگردی بوده که در برنامه‌های آموزشی قبل از سفر ارائه شده است.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: ۴۷ هزار نفر ساعت برنامه آموزشی برای زائران حج تمتع امسال در این استان برگزار شده که یکی از این نکات آموزشی پرهیز از بازارگردی در ایام سفر بوده است.

ابوالفضل نوفرستی روز سه شنبه در دیدار کارگزاران و عوامل حج تمتع ۹۸ با حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اخلاق مهروزی، نادیده گرفتن برخی لغزش‌ها، پرهیز از سوءظن، آغاز سفر با توبه و استغفار، جوانمردی و غیره از جمله مباحثی بوده که در برنامه‌های آموزشی زائران حج تمتع، در راستای ارایه خدمات بهتر و مطلوب تر و نظم کاروان‌ها به آن پرداخته شده است.

وی اظهار داشت: امسال ۲ هزار و ۵۰۰ زائر در قالب ۱۷ کاروان از استان خراسان جنوبی عازم سرزمین وحی می‌شوند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به تنوع سنی زائران حج تمتع استان در سال جاری بیان کرد: میانگین سنی زائران ۵۵ سال است که جوان‌ترین ۱۷ ساله از بشرویه و مسن‌ترین ۹۳ ساله از قاین حضور دارند.

وی گفت: پرواز زائران خراسان جنوبی از ۲۵ تیر آغاز و در قالب ۱۷ کاروان از فرودگاه بیرجند انجام می‌شود که تا ۲۹ تیر ادامه دارد.

نوفرستی افزود: امسال زائران خانه خدا در حرکتی خودجوش ۱۰۰ میلیون تومان از هزینه ولیمه را به سیلزدگان اهدا کردند که این نهضت همچنان ادامه خواهد داشت.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: ۱۶ کاروان از خراسان جنوبی و یک کاروان از مشهد با پروازهای فرودگاه بیرجند به حج تمتع اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام مجتبی اوحدی با بیان اینکه ۲ کاروان حج تمتع اهل سنت و بقیه اهل تشیع هستند ادامه داد: با کاروان‌های اهل سنت ۲ روحانی یک معین و یک معینه همراه خواهند بود.

وی افزود: ۱۴ روحانی شیعه یک معینه و ۱۱ معین نیز با کاروان‌های تشیع همراهی می‌کنند.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی وحدت را یکی از محورهای اصلی در آموزش‌های قبل سفر عنوان کرد و گفت: وحدت در طواف خانه خدا نشان می‌دهد که جامعه اسلامی از فرق مختلف همه بر گرد یک محور می‌چرخند و این بزرگترین درس است که برای زندگی و جامعه اسلامی به دنبال دارد.

وی ادامه داد: ایجاد تحول در زائران نیز مسئله دیگری است که در آموزش‌ها دنبال آن هستیم و به همین منظور برنامه‌های تلاوت قرآن دسته جمعی در مسجدالحرام و مسجدالنبی و مسابقاتی در این خصوص پیش‌بینی شده است.

حجت الاسلام اوحدی گفت: ۱۰ جلسه آموزشی برای زائران مدینه قبل در ایران و ۱۲ تا ۱۵ جلسه هم در مدینه و مکه از قبیل احکام و مسایل حج برای تقویت بنیه ایمانی زائران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه روحانیت اهل سنت حج تمتع امسال بومی استان هستند افزود: روحانیون کاروان‌های شیعه برخی بومی مقیم، غیرمقیم و سه نفر هم غیربومی هستند که از سایر شهرها با کاروان‌ها همراه می‌شوند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله