رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: موکب بهداشتی درمانی خراسان جنوبی که از ۱۸ شهریورماه تا روز اربعین حسینی در شهر کاظمین استقرار داشته به بیش از ۴۱ هزار زائر اربعین خدمات درمانی ارائه کردند.
دکتر سید محمد موسوی میرزائی با اشاره به آمار خدمات درمانی ارائه شده از سوی کاروان ۶۰ نفره اعزامی خراسان جنوبی متشکل از پزشکان و دندانپزشکان عمومی، متخصصین قلب و عفونی، پرستاران و سایر نیروهای بهداشتی، تکنسین دارویی و پشتیبانی گفت: طی مدت حضور این کاروان در کاظمین، در مجموع به ۴۱ هزار و ۳۸۷ زائر خدمات درمانی ارائه شد.
وی با اعلام اینکه۱۵هزار و ۹۵۶ مورد خدمات مربوط به ویزیت پزشکان عمومی و متخصصین به زائران ارائه شد. خاطرنشان کرد: ۱۸ هزار و ۸۸۲ مورد خدمت دارویی و ۶ هزار ۲۱۸ مورد نیز تزریقات، نوار قلب و پانسمان انجام شد.
رئیس دانشگاه تعداد ارائه خدمات دندانپزشکی را ۲۲۰ مورد اعلام کرد و گفت: ۷۳ مورد نیز نیازمند دریافت خدمات اورژانسی بودند و ۲۰ زائر نیز در نوبت های مختلف با آمبولانس های هلال احمر و حرم ائمه کاظمین به بیمارستان منتقل شدند.
دکتر موسوی میرزائی با بیان اینکه خدمات رسانی به زائرین عتبات عالیات و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مایه افتخار، مباهات و سعادت است از مشارکت اعضای کاروان اعزامی، حمایت معاونت های مربوطه دانشگاه و همکاری جمعیت هلال احمر استان، ستاد عتبات عالیات، بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی و کانون خادمیان سلامت رضوی برای راه اندازی موکب بهداشتی درمانی جواد الائمه(ع) در کاظمین صمیمانه تشکر و قدردانی کرد.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس بهداشت و ا حسن پور