کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به همدیدی و آینده نگری نقشه های پیش یابی هواشناسی، بارش ها در استان ادامه دارد.

سمیه لطفی روز دوشنبه گفت  پیش بینی می شود در ۲۴ ساعت آینده شدت بارش ها در شهرستان های زیرکوه و درمیان و بخش هایی از طبس، سربیشه و سرایان موجب روان آب، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها شود.
وی گفت: شدت بارندگی ها تا ظهر فردا (سه شنبه) در شهرستان های زیرکوه و درمیان بیشتر از سایر شهرستان ها خواهد بود و این سامانه فردا از استان خارج می شود.
کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: در این مدت برای مناطق کوهستانی و مستعد، بارش تگرگ پیش بینی می شود و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

** بیشترین بارندگی در تپه طاق طبس
وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته تپه طاق دستگردان طبس با ۹۰ میلیمتر بیشترین بارندگی استان را به ثبت رساند و ده محمد طبس و آبیز زیرکوه به ترتیب با ۷۵ و ۶۲ میلیمتر بارندگی در رتبه های بعدی قرار دارند.
سامانه بارشی جدید که روز شنبه گذشته از سمت جنوب و غرب استان وارد خراسان جنوبی شد، با شدت زیاد تمامی شهرستان های استان را فراگرفت.
اوج بارندگی ها برای روزهای یکشنبه و امروز (دوشنبه) پیش بینی شد و با توجه به اخطاریه و هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران کشور و پیش بینی بارندگی های سنگین و شدید در منطقه، ۳۰۲ تیم امدادی و عملیاتی در استان خراسان جنوبی به حالت آماده باش کامل درآمدند.
بارش رگباری و شدید باران دیروز باعث مسدود شدن برخی محورهای اصلی، فرعی و روستایی در خراسان جنوبی و بنابر تصمیم ستاد مدیریت بحران، برخی مدارس ۱۱ شهرستان استان برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی روزهای یکشنبه و دوشنبه تعطیل اعلام شد.
استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله