#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: اعمال تصمیم‌ها درخصوص محدود کردن برخی فعالیت‌ها به صورت شهر به شهر است و به نظر فرمانداران بستگی دارد.

حمید ملانوری در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که با حضور «امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در بیرجند برگزار شد، افزود: فرمانداران موفق، فرماندهان موفق در اجرای طرح جامع اعمال محدودیت‌ها در مدیریت بیماری کرونا هستند.

وی گفت: در اجرای محدودیت‌های جدید که از روز شنبه یکم آذر ماه همزمان با سراسر کشور در استان آغاز می‌شود، فرمانداران به عنوان فرماندهان اصلی میدان باید شرایط را مدیریت کنند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه سلامت مردم از همه چیز مهمتر است تصریح کرد: تصمیمات ستادهای مدیریت کرونا در همه شهرستان‌ها باید با ملاحظه همه جوانب و صرفا در جهت حفظ سلامت مردم اتخاذ شود.

هفت شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت قرمز

وی گفت: در رنگ‌بندی‌های اخیر، مناطق به سه رنگ زرد، نارنجی و قرمز تقسیم شده‌اند که در استان ما چهار شهرستان زیرکوه، درمیان، سربیشه و خوسف به رنگ نارنجی (پرخطر) هستند و بقیه شهرستان‌ها در فهرست مناطق قرمز (خیلی پرخطر) قرار دارند.

ملانوری افزود: اعمال محدودیت‌ها بنا به وضعیت هر منطقه صورت می‌گیرد و تغییر رنگ‌ها، شرایط را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

وی تاکید کرد: عملکرد فرمانداران همچنین بازتاب و نتیجه محدودیت‌ها در جلسات روزانه‌ ستاد استانی مدیریت کرونا مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

تصمیمات منطقه‌ای و بومی اتخاذ می‌شود

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در شرایط موجود، ما منتظر تصمیمات کشوری نمی‌مانیم گفت: تصمیمات به صورت منطقه‌ای و بومی اتخاذ می‌شود.

وی متذکر شد: همه تصمیم‌ها برای رهایی استان از کرونا صورت می‌گیرد لذا باید همه مسایل را در تمام مناطق مدنظر داشته باشیم و نباید جزیره‌ای عمل کنیم.

ملانوری گفت: در مصوبات حدید، رفت و آمدها باید به خوبی مدیریت شوند.

شیوع گسترده کرونا بحران جدی را به همراه داشته است

ملانوری ضمن تشکر از اقدامات اعضای ستاد مدیریت کرونا و کادر درمانی استان خاطرنشان کرد: تصمیماتی که اتخاذ شده و کارهایی که صورت گرفته، قابل تقدیر است اما متاسفانه شیوع گسترده و ناگهانی کرونا، بحران جدی را به همراه داشته است.

وی گفت: آنچه تکلیف ماست، عزم و اراده عمومی برای مدیریت شرایط موجود و مهار این بیماری است لذا باید با تمام توان و استفاده از همه ظرفیت‌ها در این زمینه اقدام کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به گزارش وزارت بهداشت مبنی بر اینکه ۵۱ درصد موارد ابتلا به کرونا ناشی از رفت و آمدهای خانوادگی است تصریح کرد: این شرایط در استان ما که طبق سنت دیرینه شب نشینی‌ها و رفت و آمدها ادامه دارد، حادتر است.

مردم باید وارد میدان شوند

وی گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم خود وارد میدان شوند و در مدیریت این شرایط همراهی کنند.

وی با بیان اینکه همین تجمعات سبب افزایش آمار شیوع بیماری در استان شده است گفت: مردم باید متقاعد شوند و بپذیرند تصمیماتی که اتخاذ و محدودیت‌هایی که اعمال می‌شود صرفا به منظور کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌هاست.

ملانوری به طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی نیز اشاره کرد و افزود: از روز شنبه و با اعمال محدودیت‌های جدید، طرح شهید سلیمانی نیز با همکاری سپاه پاسداران اجرایی می‌شود.

وی گفت: در این طرح خانواده محور و محله محور، تک تک افراد مسئولیتی در زمینه کنترل بیماری دارند و امیدواریم با اجرای این دو طرح جامع، شاهد قطع زنجیره شیوع بیماری و کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌ها باشیم.