میانگین بارشهای خراسان جنوبی از ابتدای سال زراعی تا روز گذشته ، ۱۶ درصد نسبت به نرمال بلند مدت افزایش داشته است

سرپرست گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهیهای جوی هواشناسی استان گفت: بر اساس اعلام آمار مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور از آغاز سال زراعی (مهر) تاکنون به طور میانگین ۱۱۲ میلیمتر باران در خراسان جنوبی باریده است که در مقایسه با میانگین بلند مدت که ۹۷ میلیمتر است، ۱۶ درصد افزایش دارد.

آقای نخعی با بیان اینکه در این مدت بیشترین بارشها مربوط به شهرستان قاین با  ۲۱۴ میلیمتر بارندگی بوده است، افزود: این مقدار بارش نسبت به نرمال بلند مدت این شهرستان افزایش ۳۱ درصدی دارد.

همچنین شهرستان زیرکوه با ۱۷۵ میلیمتر باران و افزایش ۲۶ درصدی و شهرستان بیرجند با میانگین بارشی ۱۶۳ میلیمتر باران و افزایش ۱۹ درصدی بیشترین سهم بارشی استان را پس از قاین به خود اختصاص دادند.

سرپرست گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهیهای جوی هواشناسی استان با بیان اینکه شهرستانهای نهبندان و درمیان با کاهش حدود ۵ و ۴ درصدی بارندگی کمترین بارشها را از ابتدای سال زراعی تاکنون داشته اند، گفت: تا روز گذشته  در نهبندان به طور میانگین ۷۳ میلمتر باران و در درمیان ۱۱۷ میلیمتر باران ثبت شده که در سامانه اخیر با بارشهای خوب در این مناطق، امیدواریم این کاهش هم جبران شود.

آقای نخعی افزود: سایر شهرستانهای استان نیز از ابتدای سال زراعی تاکنون بارشهای بیش از نرمال بلندمدت را ثبت کردند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله