#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

کمیته رصد و شناسایی اقشار آسیب پذیر و نیازمند خراسان جنوبی با حضور فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) استان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی برگزار شد.

 سردار علی قاسمی، فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی در این جلسه گفت: برگزاری رزمایش کمک مومنانه با همکاری بسیجیان، هلال‌احمر، اوقاف، کمیته امداد، سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد تشکیل شد و این رزمایش بزرگ طی سه مرحله در استان اجرا می‌شود.
قاسمی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از موازی کاری با سایر نهادها علی الخصوص کمیته امداد و بهزیستی هماهنگ هستیم و در مرحله اول بسته های مواد غذایی تهیه شده به خانواده هایی که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند اهدا شد.
وی با اشاره به اینکه این بسته‌ها با توجه به جمعیت هر شهرستان بین آن‌ها توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: برای مرحله دوم رزمایش هم شناسایی را در دستور کار داریم و علاوه بر این تعداد، افرادی که در مرحله اول از لیست جامانده باشند در مرحله دوم به آن‌ها کمک خواهد شد.
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی اضافه کرد: این بسته‌ها شامل هشت قلم کالا است و ارزش هر بسته برای خانواده‌های یک و دو نفره ۲۰۰ هزار تومان، خانواده سه و چهار نفره ۳۰۰ هزار تومان، خانواده‌های پنج نفره به بالا ۵۰۰ هزار تومان است که با همت بسیجیان و خیران در سه مرحله انجام می شود.
قاسمی خاطر نشان کرد: مرحله اول رزمایش کمک مومنانه با همکاری همه دستگاه های مربوطه انجام شد و در اولین مرحله ازرزمایش ۱۴ هزار بسته مواد غذایی در استان در بین اقشار آسیب پذیر و نیازمند توزیع و مرحله دوم این رزمایش همزمان با میلاد امام حسن(ع) و مرحله سوم در عید فطر توزیع خواهد شد.
مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی بر لزوم رصد و شناسایی اقشار آسیب پذیر و نیازمند استان تاکید کرد و افزود: با توجه به جلسات متعددی که با دستگاه های مختلف، موسسات خیریه صورت گرفته شده، تاکید کردیم از هرگونه موازی کاری در توزیع سبدهای غذایی در بین خانوارهای نیازمند اجتناب شود و از همه دستگاه ها و موسسات خیریه درخواست کردیم تا لیست توزیع سبدهای مواد غذایی که برای خانوارهای نیازمند استان تدارک دیده اند را با بانک اطلاعاتی کمیته امداد تطبیق دهند تا از بروز هر گونه موازی کاری خودداری شود.
وی خاطر نشان کرد: کمیته امداد از همان ساعات اولیه فرمایشات مقام معظم رهبری با تشکیل جلسات متعدد چه در مرکز و چه در استان ها سعی کرد تا با جمع‌آوری اطلاعات از خانواده های آسیب‌ دیده از بیماری کرونا را شناسایی و بانک اطلاعاتی را  تکمیل کرده است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به روش‌های مشارکت مردم و خیران در این طرح اشاره کرد و افزود:از نیکوکاران و هم‌ استانی دعوت می‌شود با شماره‌گیری کد دستوری #۰۵۶*۸۸۷۷* ، تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۵۸۸۹۰ و یا اپلیکیشن‌هایی چون بله و سکه و سنا که بدین منظور اختصاص یافته در این رزمایش شرکت کنند.