فرماندار نهبندان در جلسه ستاد گلخانه های شهرستان نهبندان:
نهضت گلخانه ای در سطح استان، ماموریت بسیار مهم سال جاری است که از سوی استاندار خراسان جنوبی به دستگاه های متولی ابلاغ گردیده است.

جلسه ستاد گلخانه های شهرستان نهبندان به ریاست مجید بیکی فرماندار شهرستان نهبندان و حضور سایر اعضای شرکت کننده در محل سالن اجتماعات شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانداری برگزار گردید.

? “مجید بیکی” در ستاد گلخانه های شهرستان نهبندان عنوان کرد: ایجاد زیرساخت ها و سرمایه گذاری مربوط به ۱۰۰۰ هکتار مجتمع های کشاورزی و دامپروری، ماموریت مهم سازمان جهاد کشاورزی و سایر دستگاه های مرتبط است که به جد پیگیر مسائل آن باشند و شرایط را برای سرمایه گذاری مردم در گلخانه ها فراهم کنند.

? وی گفت: تاخیر در اجرای طرح مجتمع گلخانه ها باید در سال جهش تولید جبران شود.

? فرماندار نهبندان گفت: مجتمع فعلی گلخانه ای شقایق نهبندان دارای ۵۴ قطعه می باشد که ٢٨ قطعه به افراد واگذار و فرآیند واگذاری ۲۴ قطعه دیگر در دست بررسی می باشد و در حال حاضر تعداد ۵ قطعه به بهره برداری و ۴ قطعه در حال انجام فعالیت می باشند و برای احداث ٣٠ هکتار فاز دوم اجرای گلخانه ها،برنامه ریزی و پیگیری گردیده است.

وی افزود: برای گازرسانی به مجتمع گلخانه ها در تلاش هستیم تا شبکه داخلی و ایستگاه آن احداث شود و سرمایه گذاران در صورتی که گازرسانی به اتمام نرسد علیرغم محدودیت های موجود، سوخت گلخانه ها تامین خواهد شد.

? وی در پایان گفت: برنامه ریزی برای عرضه محصولات سرمایه گذاران در شهرستان صورت گیرد و از ظرفیت روز بازارها استفاده و فضایی برای تولید کنندگان ایجاد تا محصول بصورت عرضه مستقیم در اختیار شهروندان قرار دهند