رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه اولین عمل IVF خراسان جنوبی انجام شد، گفت: مرکز درمان نازایی و ناباروری رویش در سال ۱۳۹۵ تأسیس و تجهیزات کامل این مرکز را در قالب طرح مهارت درمان وزارت بهداشت در حمایت از مراکز ناباروری تحویل و فعالیتا آن با حضور متخصص زنان آغاز شد.

محمد دهقانی فیروزآبادی، امروز دوشنبه ۱۷ آبان به رسانه‌های گروهی اعلام کرد: ۲۰۰ نوزاد با روش IUI در این مرکز به دنیا آمده‌اند، اما بخش IVF یا لقاح داخل رحمی را در این مرکز نداشتیم.

، وی افزود: دو نفر از متخصصان زنان بومی استان بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی در این مرکز شروع به فعالیت کردند و در حال حاضر چرخه فعالیت این مرکز در زمینه IVF به طور کامل راه اندازی شده است که زوج‌های نابارور می‌توانند در استان خدمات دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه ارزش ریالی تجهیزات مرکز IVF، پنجاه میلیارد تومان برآورد شده است و کمبود تجهیزات نداریم، تصریح کرد: بسته حمایتی که از طرف وزارت بهداشت ابلاغ شده ، ۹۰ درصد هزینه‌ها را پوشش می‌دهد و تنها ۱۰ درصد هزینه‌ها به عهده زوج‌های نابارور است.

دهقانی فیروزآبادی گفت: بسته حمایت از زوج‌های نابارور در دستور کار سازمان‌های بیمه گر قرار گرفته است و بخشی از هزینه‌ها را می‌پذیرند و درصدد هستیم تا با مذاکرات انجام شده با بیمه‌ها، این پوشش دهی‌ها را کامل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: در قالب کمک به زوج‌های ناباروری که تحت درمان این مرکز هستند، زوج‌ها می‌توانند تا سقف ۳۰ میلیون تومان تسهیلات درمان ناباروری دریافت کنند.

انتهای پیام