مسوول بسیح جامعه پزشکی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۳۷ هزار خانوار با اجرای طرح مدیریت محله محور کرونا «طرح شهید سلیمانی» در این استان پایش و غربالگری شدند.

هاشم هیهات  افزود: در نتیجه این غربالگری و پایش‌ها تاکنون هزار و ۲۲۳ بیمار مبتلا به کرونا و ۲ هزار و ۱۸۳ فرد مشکوک به کرونا در استان شناسایی و ۷۶۸ نفر به بیمارستان ارجاع شدند.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه‌های استانی و شهرستانی طرح محله محور شهید سلیمانی از ۲۰ آبان در استان فعال است گفت: همچنین ۲۱۳ تیم نظارتی، ۲۸۷ تیم رصد و شناسایی، ۲۱ تیم مراقبت، ۴۹۷ تیم حمایت در این طرح فعال و همکاری دارند.

مسوول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی از فعالیت ۵۲۰ پایگاه مقاومت بسیج استان در اجرای طرح مدیریت محله محور کرونا خبر داد و گفت: در این طرح هفت هزار و ۶۴۸ بسته حمایتی، پنج هزار و ۴۱۳ بسته بهداشتی و پنج هزار و ۶۴۵ غذای گرم بین نیازمندان و افراد آسیب‌دیده از کرونا توزیع شده است.

وی هدف از اجرای طرح شهید سلیمانی را مقابله با ویروس کرونا از طریق تشدید نظارت‌ها، تقویت آموزش و اطلاع‌رسانی در جامعه، افزایش حمایت از بیماران و تقویت فرآیندهای درمان سرپایی بیماران عنوان کرد.

طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به صورت محله محور به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری بسیج، هلال احمر، سازمان های مردم نهاد و خیرین از ابتدای آذرماه در کشور اجرایی و گفته شده است تا سه ماه تداوم دارد.

تشدید نظارت بر اجرای پروتکل‌ها، افزایش تست‌های تشخیصی و بیماریابی فعال، قرنطینه هوشمند مبتلایان، گسترش آموزش و اطلاع‌رسانی، حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر، اجرای هوشمند محدودیت ها و افزایش خدمات سرپایی به منظور کاهش موارد بستری از اهداف این برنامه است.