معاون اول رئیس‌ جمهوری در گفت و گوی تلفنی با استاندار خراسان جنوبی، بر آماده‌ باش دستگاه‌ های امدادی استان و اقدامات پیشگیرانه در مواجهه با سیل تاکید کرد.

آسحاق جهانگیری صبح امروز (یکشنبه) در تماس تلفنی با محمد صادق معتمدیان، در جریان آخرین وضعیت بارش ‌ها و اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با سیل در استان‌ قرار گرفت و بر آمادگی کامل برای جلوگیری و کاهش خسارات احتمالی تاکید کرد.
وی گفت: با در نظر گرفتن تمامی احتمالات، همه امکانات و ظرفیت استان‌ برای جلوگیری از بروز خسارات جانی و مالی به مردم بکار گرفته شود و دستگاه‌ های امدادی و کمک ‌رسان تا هر زمان که لازم است در حالت آماده ‌باش کامل قرار گیرند.
استاندار خراسان جنوبی نیز در این گفت و گو، ضمن گزارش وضعیت بارندگی های اخیر در استان و نیز اقدامات پیشگیرانه در خصوص وقوع سیل، بر آمادگی کامل استان برای مدیریت بارندگی ها تاکید کرد.
محمدصادق معتمدیان از آماده باش کامل دستگاه های اجرایی، فرمانداری ها و نیروهای امدادی و سایر برای مدیریت بارندگی ها و سیل خبر داد.
سامانه بارشی جدید که روز گذشته (شنبه) از سمت جنوب و غرب استان وارد خراسان جنوبی شد، تمامی شهرستان های استان را فرا گرفت ولی در مناطق شرقی و جنوبی شدت بیشتری دارد.
این سامانه تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان فعال است و اوج بارندگی ها برای روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش بینی می شود.
با توجه به اخطاریه و هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران کشور و پیش بینی بارندگی های سنگین و شدید در منطقه، ۳۰۲ تیم امدادی و عملیاتی در استان خراسان جنوبی قبل از آغاز بارندگی به حالت آماده باش کامل درآمدند که در ۴۸ ساعت گذشته ۲۵۰ نفر گرفتار در سیلاب را امداد رسانی کردند و هفت نفر را از مرگ حتمی نجات دادند.
تدوام بارش باران و جاری شدن روان آب و شدت آن از امروز( یکشنبه) در برخی از مناطق استان موجب آبگرفتگی جاده ها ، بالا آمدن آبنماها ، مسدود شدن برخی از راه ها و تعطیلی مدارس و مهدهای کودک در بعضی از مناطق شهری و روستایی استان شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله