مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری اولین جشنواره شهرستانی «حال خوش خانواده، رنگ خوش زندگی» با محوریت کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان سربیشه خبر داد.

علی فرخنده از برگزاری اولین جشنواره شهرستانی «حال خوش خانواده، رنگ خوش زندگی» با محوریت کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان سربیشه خبر داد و افزود: مجری این طرح موسسه فرهنگی هنری خانه هنر آبرنگ سربیشه بوده که با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی و در پنج بخش نقاشی، پادکست، شعر، تئاتر و استند آپ برگزار می شود.

وی با اشاره به شرایط شرکت در جشنواره بیان کرد: بخش نقاشی این جشنواره صرفاً در مقاطع ابتدایی سطح شهرستان و در مدارس برگزار می شود و هر دانش آموز می تواند تنها یک اثر به دبیرخانه جشنواره تحویل دهد.

فرخنده با بیان اینکه بخش پادکست نیز صرفاً در مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم و در سطح مدارس برگزار خواهد شد؛ افزود: در بخش شعر هم امکان ارسال حداکثر ۵ اثر با هر قالب شعری به دبیرخانه وجود داشته و محدودیت سنی ندارد.

وی با بیان اینکه علاقه مندان در بخش نقاشی، می توانند آثاراولیه خود را بعد از تایید و داوری مربیان مدارس تا ۳۰ آذر ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند؛ گفت: علاقه مندان در بخش های  شعر، تئاتر و استند آپ می توانند برای شرکت در این جشنواره از ۱۲ تا ۲۰ آذرماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سربیشه مراجعه و ثبت نام نمایند.

فرخنده پرداختن به مقوله آسیب های فرهنگی-اجتماعی و آموزش خانواده ها و جامعه هدف با بیان هنرمندانه زبان هنر، هوشیاری و آگاه سازی مردم جامعه در برابر انواع آسیب های اجتماعی و آموزش و آگاه سازی خانواده ها به ویژه نسل جوان را از جمله اهداف برگزاری جشنواره دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: انتقال دغدغه پیشگیری از آسیب های اجتماعی به نسل جوان و دغدغه مند کردن آنان از پیامدهای سوء و مخرب آن، ایجاد فرصت تولید محتوای فرهنگی هنری در خصوص آسیب های اجتماعی و ترویج و فرهنگ سازی و انسجام بخشی ظرفیت های فرهنگی هنری شهرستان در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد به مواد مخدر از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور