دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: اقدامات وزارت اطلاعات مانند نام نیروهای آن گمنام نیست و ثمره این اقدامات امروز در امنیت کشور به خوبی محسوس است.

حجت الاسلام علی نسایی زهان  با گرامیداشت نیمه شعبان و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) افزود: عملکرد سربازان گمنام امام زمان در حوزه‌های مختلف سبب تقویت ضریب امنیتی کشور شده و امروز جمهوری اسلامی ایران از نظر امنیت، کشوری مقتدر است.

وی گفت: نیروهای وزارت اطلاعات در عین گمنامی نقش مستقیمی در ارتقای امنیت کشور دارند و این مهم امروز در منطقه بر کسی پوشیده نیست.

دادستان بیرجند اظهار داشت: امروز نهادهای امنیتی مانند وزارت اطلاعات، حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران و نیروی انتظامی عملکرد مثبتی در حوزه تامین و حفظ امنیت دارند و هم‌افزایی این نهادها با سایر دستگاه‌های اجرایی و قضایی باعث شده که اقدامات در این حوزه موثر واقع شود.

وی با بیان اینکه تعامل مدیرکل و کارکنان اداره اطلاعات در خراسان جنوبی ستودنی است افزود: قوه قضاییه همواره به دنبال تقویت این تعاملات است و از هیچ گونه همراهی و هم‌افزایی برای ارتقای شاخص‌های امنیتی دریغ نمی‌کند.

حجت الاسلام نسایی تاکید کرد: این تعاملات تا حدی ضریب امنیتی کشور را بالا برده است که اگر کسی فکر خدشه وارد کردن به امنیت کشور را داشته باشد، این اقدامات در نطفه خفه خواهد شد.

وی تعامل بین بخشی را لازمه ارتقای امنیت داخلی و خارجی دانست و گفت: خراسان جنوبی در وضعیت جغرافیایی خاصی قرار دارد و به واسطه مرز مشترک با کشور افغانستان این تعامل می‌تواند در امنیت پایدار نقش بسزایی داشته باشد.

نیمه شعبان سالروز ولادت با سعادت حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) روز سربازان گمنام امام زمان نامگذاری شده است و هفته‌ای با همین عنوان گرامی داشته می‌شود.