مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: بانوان با ترغیب اعضای خانواده در مشارکت‌افزایی انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رای نقش موثری دارند.

نفیسه نخعی افزود: بانوان، علاوه بر حضور موثر در انتخابات، نقش به‌سزایی در مشارکت حداکثری اعضای خانواده برای حضور در پای صندوق‌های رای دارند و با القای افکار و اندیشه‌های خود می‌توانند عزم اعضای خانواده را برای حضور پررنگ‌تر در روز انتخابات جزم نمایند.

وی با بیان اینکه امروز در انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا اقشار مختلف مردم در انتخابات شرکت می‌کنند، اضافه کرد: بانوان خراسان جنوبی هم مشابه سایر اقشار با تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌ها تنور انتخابات را گرم کردند و تلاش دارند که در این حماسه سرنوشت ساز مشارکت گسترده‌ای داشته باشند.

نخعی بیان کرد: بانوان استان با حضور گسترده در پای صندوق‌های رای نامزد اصلح خود را در انتخابات ریاست جمهوری و شورای‌ها انتخاب خواهند کرد تا بتوانند در آینده کشور خود سهیم باشند.

وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران هویت زنان را به رسمیت شناخته و ارزش و جایگاه اجتماعی آنان را برگردانده است، اضافه کرد: امروز هم بانوان استان بر خود لازم و واجب می‌دانند که در انتخابات مشارکت گسترده‌ای داشته باشند.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: نظام و انقلاب اسلامی ما به برکت خون هزاران شهید شکل گرفته که حضور اقشار مختلف و به‌خصوص بانوان در انتخابات بقای این نظام و انقلاب را بیشتر تضمین می‌کند.

نخعی با تاکید بر اینکه باید بانوان خراسان جنوبی امروز به صورت جهادی در عرصه سرنوشت ساز انتخابات شرکت کنند، اضافه کرد: در این برهه حساس تلاش کردیم که همه ما با تبلیغات چهره به چهره همه مردم را برای حضور در انتخابات تشویق و ترغیب کنیم.

وی انتخابات را یک ضرورت ملی و وظیفه دینی دانست و اضافه کرد: بانوان شرکت در انتخابات را یک وظیفه شرعی می‌دانند، در خراسان جنوبی هم همانند دوره‌های قبل مردم استان حضور پررنگی خواهند تا حماسه بی‌نظیری دیگر خلق کنند.

نخعی عنوان کرد: به گفته مقام معظم رهبری حضور در انتخابات در راستای اعتلای کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید همه اقشار به پیروی از فرامین مقام معظم رهبری حضور باشکوهی در انتخابات داشته باشند.

وی بیان کرد: زنان باید به سرنوشت خود و کشور حساس بوده و با مشارکت حداکثری در انتخابات زمینه شکست دشمنان و پیروزی ملت ایران را فراهم سازند.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی ۶۷ عضو شورای زن و ۷۰ دهیار زن فعال هستند، همچنین خراسان جنوبی در انتصاب مدیران زن جزو استان‌های برتر کشوری است.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۸ نفر رای اولی به شمار می‌روند.