معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: مانع اصلی بر سر راه تولیدکنندگان استان، تامین نقدینگی و سرمایه در گردش است که رفع این مانع در اولویت قرار دارد.

جواد اشرفی  در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی افزود: مصوبات این کارگروه لازم‌الاجراست و تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود.

وی گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۱۸۴ مصوبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید داشتیم که این تعداد ۸۹ مصوبه عملیاتی شده و بقیه مصوبات در دست اقدام و پیگیری است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در این جلسات مشکلات ۷۰ واحد تولیدی بررسی شده است افزود: دولت برای رفع موانع و رونق تولید عزم راسخ دارد و مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانکی باید با نگاه بلندمدت و دورنگر در راستای رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری تلاش کنند.

وی در همین زمینه از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به‌شخصه حضور یابند.

اشرفی در ادامه با بیان اینکه کارخانه تولید گندله آهن در بیرجند ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: تاکنون برای اجرای این طرح ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و درخواست سرمایه‌گذار اختصاص تسهیلات است.

وی افزود: مهمترین مشکل این طرح درخواست نقدینگی است و مشکل تسهیلات این واحدها در سفر دوم رئیس جمهور از طریق فاینانس و تسهیلات تبصره ۱۸ به عنوان یک طرح اولویت‌‎دار پیگیری خواهد شد.

بررسی مشکل استمهال تسهیلات واحد تولیدی دستگاه‌های گازدار کردن نوشیدنی‌ها، تمدید قرارداد خرید لوله واحد تولید لوله‌های پلی اتیلن، تعیین تکلیف تسهیلات بانکی کارخانه شیر نهبندان همچنین مشکل تمدید قرارداد واگذاری اراضی و درخواست تسهیلات بانکی طرح تولید گندله آهن در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم ارائه شد.

همچنین در این کارگروه مصوب شد در راستای کاهش هزینه‌های تولیدکنندگان، سازمان غذا و دارو و اداره‌ کل استاندارد آزمایش‌های یکدیگر را مورد تایید قرار دهند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور