شلوغی سرویس‌های حمل و نقل درون شهری بیرجند با بازگشایی مدارس ، سلامت شهروندان را در ایام شیوع کرونا در معرض خطر قرار داده است.

 

با بازگشایی مدارس هر چند انتظار می‌رفت پس از کاهش مسافر طی مدت شیوع کرونا حداقل در زمان شروع و تعطیلی کلاس‌ها شاهد افزایش مسافر در این حوزه و در نتیجه شاهد خدمات رسانی بهتر سرویس‌های اتوبوس درون شهری باشیم، اما انگار این مورد در سرویس‌های خدمات رسان نقطه‌ای پر جمعیت مانند مهرشهر مغفول مانده است.

ساعت ۶ و ۵۵ دقیقه و حدود ۵ دقیقه تا رسیدن اتوبوس به ایستگاه خیابان احمدی روشن باقی مانده است.

منتظران در ایستگاه می‌گویند: تا قبل از بازگشایی مدارس سرویس رأس ۷ در احمدی روشن بود و حال که تعداد مسافران زیاد شده و تعداد زیادی از دانش آموزان عازم مدارس سطح شهر می‌شوند هر روز خدمت رسانی متفاوت است و الان هم که ساعت ۷ و ۵ دقیقه صبح را نشان می‌دهد خبری از اتوبوس نیست.

ایستگاه به ایستگاه، کرونا مسافر اتوبوس ها می شود

بالاخره ساعت ۷ و ۱۰ دقیقه نام و نشان اتوبوس پیدا می‌شود. مسافران سوار و در ایستگاه‌های خیابان بهجت جایی برای سوزن انداختن نیست.

در ایستگاه خیابان فاطمیه چند مسافر دیگر هر طور شده پا به رکاب می‌شوند. شیشه‌ها بسته و تهویه مناسبی هم در کار نیست. راننده بسیار آرام حرکت می‌کند. ساعت ۷ و ۲۰ دقیقه و هنوز اتوبوس وارد بلوار شهید ناصری نشده است.

با سلام و صلوات بالاخره سرویسی که به قول مسافران همیشه ۷ و ۲۰ دقیقه در ایستگاه ابوذر بوده است حالا ۷ و ۳۲ دقیقه به مقصد رسیده است. مسافران غرولند کنان پیاده می‌شوند.

در ادامه تهیه گزارش از وضعیت خدمات رسانی اتوبوس‌ها راهی خیابان جمهوری می‌شویم. انگار اینجا هم با گذشت چند مدت از بازگشایی مدارس وضعیت بهتری را نداشته باشیم.

این بار هم سرویس‌های منتهی به مسیر مهرشهر شلوغ‌تر به نظر می‌رسد. ساعت ۱۳ و تا رسیدن اتوبوس میدان امام حسین مهرشهر هنوز دقایقی فرصت باقی است. اما دانش آموزان به انتظار ایستاده و لحظه به لحظه بر تعدادشان افزوده می‌شود.

ساعت ۱۳ و ۲۰ دقیقه و اتوبوس در محل ایستگاه مسافران را سوار می‌کند، اما دیگر جایی برای مسافری باقی نمانده است. سرعت اتوبوس مناسب به نظر می‌رسد، اما نفس خسته و صدای فریاد موتور مسافران را کلافه می‌کند.

مسافری اعتراض کنان می‌گوید: سرویس‌های مهرشهر بیشتر قدیمی هستند و هر مسیر هر یک ساعت سرویس دارد.

محمدی بیان کرد: این روز‌ها که مدارس باز است برای حفظ سلامت و فاصله گذاری و همچنین رسیدن به موقع به مقصد نیاز به خدمات رسانی بهتر داریم و می‌طلبد در ساعات شروع کار و مدارس سرویس دهی بهتر انجام شود.

ایستگاه به ایستگاه، کرونا مسافر اتوبوس ها می شود

افزودن ۳۰ دستگاه سرویس خدمات رسان تا پایان آذر

معاون سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند کرونا -مسافر-اتوبوس-های-درون-شهری-بیرجند”> کرونا-مسافر-اتوبوس-های-درون-شهری-بیرجند”>در گفتگو با مهر اظهارکرد: طی روز‌های گذشته پس از درخواست‌های بسیار برای افزایش سرویس دهی به برخی مناطق پر تردد شهر در پیک تردد مسافر رصد انجام شد و با توجه به اینکه شاهد افزایش مسافر در ساعات شروع به کار مدارس و تعطیلی آن هستیم نسبت به افزایش سرویس دهی اقدام شده و سرویس کمکی در ساعات پیک افزوده شده است.

نینوایی با بیان اینکه در محدود شمالی و معابر احمدی روشن و بلوار ۹ دی دو دستگاه اتوبوس فعال است، بیان داشت: هر نیم ساعت اتوبوس در احمدی روشن تردد می‌کند و از سرویس کمکی در ساعات اوج بار مسافر استفاده شده است.

او با اذعان به اینکه برای جنوب مهرشهر هم ۵ دستگاه اتوبوس فعالیت دارد که هر ۱۷ دقیقه در محل ایستگاه‌ها حاضر می‌شوند، ادامه داد: برای ساعات اوج حضور مسافر با رصد انجام شده سرویس کمکی در نظر گرفته شده است.

او در ادامه از افزودن ۳۰ دستگاه سرویس خدمات رسان در حوزه حمل و نقل شهری و در مسیر‌های پر تردد تا پایان آذر خبر داد و گفت: با جذب رانندگان این امر طی مدت پیش رو انجام خواهد شد.

شلوغی اتوبوس‌ها و و رعایت نشدن فاصله اجتماعی، یکی از معضلاتی است که در روز‌های کرونایی باعث افزایش موارد ابتلاء به این ویروس تاجدار می‌شود که باید اکنون که شرایط مطلوب‌تری به وجود آمده مراقبت کرد تا مجدد به روز‌های وضعیت قرمز باز نگردیم.