امام جمعه موقت بیرجند گفت: یکی از توطئه‌های دشمن در اغتشاشات اخیر، سرگرم کردن مسوولان و قوای سه‌گانه به این مسائل است تا از رسالت اصلی برای توسعه و پیشرفت کشور دور شوند.

 حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند ضمن تبریک هفته وحدت، سالروز میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) افزود: امروز جبهه دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران شبیه جنگ احزاب است.

وی اظهار داشت: آگاهی و بصیرت مردم، فتنه‌های دشمن را خنثی کرد اما باید مراقب باشیم برای نسل جوان که دوران انقلاب اسلامی را ندیده، حقایق را با روایت انقلاب و اسلام بازگو کنیم.

خطیب جمعه بیرجند با تاکید بر ضرورت جهاد تبیین گفت: مسوولان با پیگیری مسائل اقتصادی، رصد اطلاعاتی و کنترل فضای مجازی باید برای حل مشکلات جامعه بکوشند.

وی افزود: آمریکا، اسرائیل، تجزیه‌طلب‌ها، منافقان، دموکرات و کومله‌ها به صراحت حمایت خود از اغتشاشگران و مقابله با مبانی اسلام را اعلام کردند اما مردم ایران با هوشیاری از ولایت پشتیبانی کردند و نشان دادند که همیشه با فتنه‌های دشمن مبارزه می‌کنند.

حجت‌الاسلام نوفرستی با اشاره به تلاش دشمن و طاغوت برای نفوذ در جامعه اسلامی گفت: کار طاغوت این است که در جامعه اسلامی یارگیری کند و در این روزها می‌بیند افرادی که مومن و بصیر هستند کاری نمی‌کنند که طاغوتیان خوشحال شوند.

وی ادامه داد: امروز آمریکا، صهیونیسم و برخی از سرسپردگان داخلی آنها مظهر طاغوت هستند و با هر گزینه‌ای که دشمن دنبال می‌کند به میدان می‌آیند، آسیب می‌زنند و علیه نظام اسلامی فتنه و توطئه می‌کنند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: یکی از رسالت‌های انبیای الهی در طول تاریخ هدایت و تزکیه جامعه از آسیب‌ها و آلودگی‌ها بوده است تا جامعه نورانی شود و همه مطیع خداوند قرار گیرند.

وی با بیان اینکه جامعه تحت ولایت خداوند همواره به سمت تعالی، نورانیت و نجات حرکت می‌کند افزود: اجتناب و مبارزه با طاغوت و تشکیل حکومت الهی از دیگر رسالت‌های پیامبران و امامان است.

حجت‌الاسلام نوفرستی با اشاره به اینکه حکومت با سه عنصر اساسی دین، رهبری و حضور مردم در صحنه شکل می‌گیرد یادآور شد: ۱۴ قرن بعد از امام علی (ع) زمینه فراهم نبود تا اینکه انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) و همراهی مردم به پیروزی رسید و حکومت اسلامی در ایران شکل گرفت.

وی بیان کرد: امروز نیز دشمنان از انجام هر توطئه و اقدامی کوتاهی نمی‌کنند که ما باید در این آزمایش‌ها از خود، فرزندان و جامعه مراقبت کنیم و پیروزی جبهه حق قطعی است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت هفته وحدت افزود: ترس از غیر خداوند یکی از نشانه‌های نفاق است و اینکه در محضر خدا به خود اجازه معصیت دهیم.

وی با بیان اینکه خوف و خشیت الهی از صفات علمای راستین است گفت: ما در انقلاب اسلامی درس توحید، خداشناسی و خوف از خدا را یاد گرفتیم.

حجت‌الاسلام نوفرستی با گرامیداشت ۲۴ مهر سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سال ۱۳۵۸ به فرمان امام راحل ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی عیار معنویت و اخلاق را در فضای عمومی جامعه به گونه چشمگیری افزایش داد.

وی گفت: در جمهوری اسلامی فضا به سود ایمان، اخلاق، و دین دگرگون شد و مبارزات و میدان‌های سخت از جمله دفاع مقدس با ذکر دعا، روحیه برادری و ایثار و تلاش ارتش و سپاه با تعهد و وجود شخصیت‌های ارزشمند به پیروزی رسید.

امام جمعه موقت بیرجند به ۲۶ مهر روز تربیت بدنی و ورزش هم اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اخیرا فرمودند بسیاری از بدنه ورزشکاران و هنرمندان ما نیروهای متعهد و وارسته هستند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور