استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به طولانی بودن راه‌های استان و اینکه بسیاری از تصادفات جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها روی می‌دهد، ایجاد استراحتگاه در جاده‌های استان ضروری است.

 جواد قناعت  در بازدید از دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان واقع در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی افزود: همه دستگاه‌های متولی پای کار باشند تا تصادفات و تلفات جاده‌ای استان در نوروز به حداقل ممکن برسد و با ورود جدی و رفع ضعف‌های سال‌های قبل شاهد کاهش تصادفات در محورهای استان خواهیم بود.

وی اظهار داشت: پویش ملی ۶۰ – ۳۰ یک پویش بسیار خوب و مناسب است که نقش موثری در کاهش تصادفات جاده‌ای دارد چرا که ۶۰ درصد تصادفات جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری ورودی به شهرها روی می‌دهد لذا نیاز است که در ۳۰ کیلومتری شهرها، ایستگاه‌ها و مجتمع‌های اقامتی و خدماتی برپا شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: پلیس راه استان ۱۷ نقطه حادثه‌خیز را پیشنهاد کرده که نیاز است در این مناطق در راستای کاهش تصادفات ایستگاه‌هایی طراحی شود و در این خصوص به زودی جلسه‌ای با محوریت استاندار برگزار خواهد شد تا با همکاری و تعامل دستگاه‌های متولی در این مناطق شاهد استقرار سیاه چادر یا سایر ایستگاه‌های خدماتی باشیم.

وی اضافه کرد: استان خراسان جنوبی آماده میزبانی خوب و شایسته از گردشگران و مسافران نوروزی است.

قناعت با اشاره به ظرفیت‌های غنی خراسان جنوبی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: خراسان جنوبی در مسیر تردد زائران بارگاه مطهر رضوی و در کریدور جنوب به شمال قرار دارد و از جمله استان‌های مسافرپذیر کشور است.

وی افزود: ستاد خدمات سفر از هفته‌های گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و دبیرخانه آن در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مستقر است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: همچنین ذیل این ستاد کمیته‌های ۱۳ گانه تشکیل شده که جلسات آن به شکل منظم و مرتب برگزار می‌شود تا برنامه‌ریزی‌های خوبی در راستای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی صورت گیرد.

وی عنوان کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر استان به صورت جدی پای کار است و این ستاد نسبت به سال گذشته برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه را در دستور کار خود قرار داده است.

قناعت گفت: کمیته‌های جدید امور روستایی، شهرداری‌ها و کمیته تولید محتوا و نوآوری ذیل این ستاد تشکیل شده همچنین پویش‌های جدیدی در کمیته‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سفرهای نوروزی به صورت رسمی از ۲۵ اسفند آغاز شد و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد افزود: بازدید امروز با هدف شروع به کار ستاد اجرایی خدمات سفر و خداقوت به دست اندرکاران این ستاد است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: تا پایان تعطیلات نوروزی به صورت مستمر بازدیدها از پایگاه‌ها و ایستگاه‌های ستاد خدمات سفر استان در شهرستان‌های مختلف ادامه خواهد داشت.

وی گفت: تلاش ما این است که نوروز متفاوتی را برای مسافران و گردشگران نوروزی در استان رقم بزنیم و میزبانی شایسته برای مسافران باشیم.

قناعت ادامه داد: ما باید بهترین خدمات را به به مردم ارائه دهیم چرا که این مردم همیشه در صحنه‌های مختلف پای انقلاب و نظام هستند، مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن سنگ تمام گذاشتند و اثبات کردند که همیشه پای آرمان‌های انقلاب هستند و این ملت شایسته میزبانی بسیار خوب است.

وی گفت: همه تلاش ما این است که در حد توان، مقدمات بسیار خوبی را برای مسافران و گردشگران نوروزی فراهم کنیم.

پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و خدمات سفر خراسان جنوبی هم عصر امروز ۲۵ اسفند با حضور استاندار، جمعی از مسئولان و امدادگران در بیرجند افتتاح شد.

قناعت با حضور در پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و خدمات سفر خراسان جنوبی در پلیس راه بیرجند ضمن افتتاح رسمی این پایگاه، از نزدیک روند اجرای برنامه‌های هلال احمر و دستگاه‌های خدمات‌رسان برای نوروز را مورد بررسی قرار داد.