فرماندار درمیان با تاکید بر  مقابله با آفات زرشک، تصریح کرد: سال گذشته ۳۰۰ هکتار از باغات این شهرستان آلوده به آفت زنگ زرشک شده که امسال درخواست کردیم سریعتر مقابله با این آفت انجام شود.

مهدی فرجامی فرد، امروز سه شنبه ۲۶ مهر در جشنواره ملی زرشک در شهرستان درمیان گفت: سطح زیر کشت زرشک در این شهرستان ۲۷۰۰ هکتار است.

وی افزود: سالانه بیش از سه هزار تن زرشک خشک برداشت می‌شود و شهرستان درمیان رتبه دوم تولید زرشک خراسان جنوبی را دارد.

فرماندار درمیان بیان کرد: فعالیت بازارچه مرزی میل ۷۳ و مزیت‌های تجاری آن از مهم‌ترین ظرفیت‌ها است که از سال ۹۱ یک طرفه تعطیل شده و اکنون در حال پیگیری برای بازگشایی آن هستیم.

فرجامی فرد تصریح کرد: کارخانه قند قهستان، وجود ۷۸۷ قنات، ۴۰ معدن با ۴۱۰ میلیون تن ذخیره قطعی، ۳۰۰ اثر تاریخی و ثبت ۲ اثر ملی، ۳۰ قلعه و ۲۰ خانه تاریخی از دیگر ظرفیت‌های شهرستان درمیان است.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری مذهبی نیز درمیان پتانسیل‌های خوبی دارد که امیدواریم در دولت سیزدهم بیشتر مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: هدف اصلی جشنواره ملی زرشک معرفی این محصول مزیت دار و ایجاد ارزش افزوده است.

مولوی سید احمد عبداللهی، امام جمعه اهل سنت شهر تسویه نیز اظهار کرد: زرشک میوه‌ای خدایی است که باید قدر آن را بدانیم و باید این محصول باارزش و مفید را در سطح ملی و بین المللی معرفی کنیم.

وی با اشاره به ۱۲۵ خاصیت و ارزش غذایی در محصول زرشک، یادآور شد: زرشک کاران زحمات بسیاری برای تولید و برداشت این محصول مزیت دار استان می کشند اما سود اصلی را دلالان می برند لذا باید کمک شود تا بهره برداران اصلی سود ببرد.