مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۴۶ هزار نفر از این استان در طرح ملی مسطورا «زندگی با آیه‌ها» شرکت کرده‌اند و از این حیث استان چهارم کشور هستیم.

حجت الاسلام حجت سالاری مکی ر نشست ستاد تشکیل دهه کرامت استان که با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند برگزار شد، افزود: طرح مسطورا با هدف تبدیل آیه‌های قرآن به گفتمان رایج بین مردم طراحی شده است و تاکنون بیش از ۷۰ هزار نفر در خراسان جنوبی برای شرکت در طرح «زندگی با آیه‌ها» پیامک ارسال کرده‌اند.

وی گفت: در ایام دهه کرامت نیز باید برنامه‌هایی با محوریت طرح مسطورا پیش بینی شود تا محتوای قرآنی منسجم داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: نصب سوالات مرتبط با طرح مسطورا در مسیر جاده‌های استان و میقات الرضا برای استفاده بهتر زائران و مسافران از آیه‌های قرآنی پیشنهاد می‌شود.

همچنین مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در این نشست گفت: یکی از سیاست‌هایی که در ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در دهه کرامت و دهه عفاف و حجاب پیگیری می‌کنیم استفاده از ظرفیت‌های حوزه بین الملل است که سال گذشته میزبان خانم فاطمه (اتسوکو) هوشینو، بانوی مسلمان ژاپنی بودیم.

حجت الاسلام علی محقی افزود: دهه کرامت حسب دستور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مبنی بر تمرکز زدایی برنامه‌های فرهنگی در مرکز استان، با حضور مهمان ویژه در شهرستان طبس، شهرستان قاینات و شهر قهستان هم برنامه داشتیم که مورد استقبال مردم قرار گرفت و همکاری مسئولان و ائمه جمعه جای قدردانی دارد.

وی بیان کرد: امسال نیز مهمان ویژه از ۲۲ تا ۲۴ اردیبهشت ماه (دهه کرامت) در استان خواهیم داشت، برای انتهای دهه کرامت هم مهمان ویژه دیگری به استان دعوت کرده‌ایم تا در حوزه جهاد تبیین و زیست عفیفانه برنامه‌های شایسته‌ای را انجام دهیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی هم گفت: یکسان سازی و آگاهی بخشی از برنامه‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی در امور بانوان دنبال می‌شود و در سالروز شکست تاریخی آمریکا در صحرای طبس با محوریت مقاومت بانوان و کودکان غزه همایشی از زمان طوفان طبس تا طوفان القصی در مرکز استان برگزار خواهد شد.

فهیمه زنگویی بر پیوست فرهنگی زنان الگوی مقاومت در برنامه‌های دهه کرامت تاکید کرد و افزود: مهمترین پیام برنامه‌های دهه کرامت معرفی بانوی الگوی سوم و برنامه‌هایی با محوریت بانوان و دختران در شهرها و روستاها است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی نیز گفت: برنامه‌های ویژه‌ای برای دهه کرامت در بقاع متبرکه استان پیش‌بینی شده است.

حجت الاسلام حسین رحیمی با اشاره به پیش بینی هفت محفل قرآنی در دهه کرامت ادامه داد: کاروان‌های شادی، برنامه‌های زیر سایه خورشید و تجلیل از هیات امنا و خدام برتر بقاع متبرکه در جوار امامزادگان برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: برگزاری نمایش‌های خیابانی با پیوست فرهنگی در ایام دهه کرامت پیشنهاد می‌شود که با محوریت شهرداری‌ها برگزار شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: همزمان با دهه کرامت شمار زیادی از زائران به زیارت امامزادگان مشرف می‌شوند که انتظار می‌رود به خصوص در شهرستان‌های فردوس و طبس دستگاه‌های اجرایی با اوقاف در ارائه خدمات به زائران همکاری کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند هم گفت: انتظار می‌رود در دهه کرامت به جهاد تبیین و بیان معارف اهل بیت به ویژه برای قشر جوان و خاکستری توجه بیشتری شود.

حجت الاسلام مهدی عبدالرزاق نژاد ادامه داد: علیرغم برخی اختلاف‌ نظرها بین شهرداری و شورای شهر اما پای کار مردم هستیم و برنامه‌های ابلاغی در خصوص دهه کرامت را اجرایی می‌کنیم.

وی بر همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی با شهرداری تاکید کرد و گفت: باید از ایجاد فشار بر یک دستگاه در اجرای برنامه‌های فرهنگی جلوگیری شود.

پیش بینی حضور خدام رضوی در نقاط دورافتاده، اعزام ۲۰۰ زوج جوان نیازمند با مهریه کم به مشهد مقدس، برگزاری اردوهای فرهنگی با هدف آگاهی بیشتر برای قشر نوجوان، دیدار با بیماران، الگوپذیری برای دختران تراز انقلاب از طریق برنامه‌های تبیینی، کمک‌های مومنانه و اهدای خون از دیگر برنامه‌های پیشنهادی دستگاه‌های اجرایی برای بزرگداشت دهه کرامت امسال بود.

دهه کرامت از سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) است که امسال ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور