#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

امام جمعه موقت بیرجند گفت: امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی، حقیقت اسلام را به متن حکومت و جامعه وارد ساخت و اسلام ناب محمدی را با صلابت در دنیا منتشر کرد.

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع المهدی (عج) برگزار شد ضمن تسلیت فرا رسیدن ۱۴ خرداد سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل و بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد افزود: رهبر معظم انقلاب در اولین پیامشان بعد از رحلت امام خمینی فرمودند، بعد از انبیا و معصومین (ع) به دشواری می‌توان فردی را با این خصوصیت تصور کرد؛ قدرت ایمان، عمل صالح، شجاعت اخلاقی، صفای معنوی، صراحت لهجه، تقوا و قاطعیت و عطوفت از جمله خصوصیات ایشان بود که مجموعه آنها در قرن‌ها به‌ندرت در یک انسان بزرگ جمع شده اما امام راحل همه اینها را با هم داشت.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) اسلام ناب محمدی را زنده کرد اظهار داشت: شخصیت امام به حقیقت دست نیافتنی و جایگاه انسانی ایشان دور از تصور و اساتیدگونه بود.

خطیب جمعه بیرجند گفت: دشمنان با تمام وجود علیه اسلام و مسلمین در طول تاریخ تلاش و حتی دین را به عنوان افیون جامعه معرفی کردند اما امام راحل حقیقت اسلام و قرآن را به جهان نشان داد تا جایی که به رئیس جمهور شوروی سابق اعلام می‌کند ۷۰ سال کمونیسم مشکلات شما را حل نکرد و تنها راه نجات شما بازگشت به اسلام است که همه اینها حاکی از روحیه مدیریت امام دارد.

وی تصریح کرد: احیای فرهنگ اسلام به ما نشان داد که باید به خداوند تکیه کنیم و اگر این کار را کردیم، قوی هستیم لذا امام راحل به این حقیقت رسید و این باور را به ما آموخت که چه در زندگی فردی و اجتماعی و چه عرصه سیاسی و بین‌المللی آنجا که اعتماد و ایمان را با تمام وجود حس کردیم، قطعا پیروز هستیم.

حجت‌الاسلام نوفرستی با اشاره به استقبال باشکوه مردم در ورود امام خمینی به میهن اسلامی و بدرقه بی‌نظیر در تشییع پیکر مطهر ایشان افزود: زمانی که قدرت پوشالی رژیم طاغوت به صحنه می‌آید به دلیل اینکه این باور در وجود مردم، شخصیت‌های معنوی و بصیر و خواص جبهه حق به رهبری امام خمینی (ره) بوجود آمده بود که باید به خدا تکیه کنند، پیروز میدان می‌شوند و آن همراهی با امام راحل در صحنه‌های اجتماعی و سیاسی به‌ویژه هشت سال دفاع مقدس رقم می‌خورد.

وی تاکید کرد: ۱۰ سال امامت امام راحل و ۳۳ سال دوران امامت پیامبرگونه رهبر معظم انقلاب که ادامه راه امام خمینی است، لطف بزرگی بوده که نصیب ملت ایران شده است و باید آن را قدر بدانیم.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بعد از گذشت سال‌ها از رحلت امام هنوز داغ ایشان تازه است گفت: مردم ایران لیاقت دارند زمینه‌ساز ظهور جهانی امام عصر (عج) باشند و امروز موقعیت خوبی برای جهان اسلام فراهم شده است و شاهد شکست‌های پی در پی دشمنان هستیم.

وی ضمن بزرگداشت یاد شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد ادامه داد: در این روز بیش از ۱۵ هزار نفر را سال ۱۳۴۲ در قم به شهادت رساندند و این واقعه زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی و حاکمیت جهانی حضرت حجت (عج) شد.

حجت‌الاسلام نوفرستی با اشاره به سفر رئیس‌ جمهور تاجیکستان به ایران گفت: این نوع سفرها آثار و برکات بسیاری دارد و می‌تواند باعث پیوند ایران با دیگر کشورها و نیز بهبودی مسائل اقتصادی کشور شود.

وی افزود: ۴۰ روز قبل محموله نفتی ایران توسط یونان توقیف شد و آنها گفتند این محموله را تحویل آمریکا می‌دهیم که غیورمردان سپاه پاسداران در پاسخ، ۲ نفتکش یونانی را توقیف و اعلام کردند ۱۷ نفتکش دیگر یونانی را هم تحت نظر داریم و این موضوع همان قدرت اسلام است که می‌تواند در مقابل دشمنان اسلام بایستد.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به طرح ممنوعیت و جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: مجلس عراق با رای قاطع مصوب کرد هر گونه روابط با رژیم صهیونیستی جرم و ممنوع است و همان موضعی است که امام خمینی (ره) در ابتدای انقلاب مطرح کرد.