مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: با توجه به شیوع موج پنجم کرونا، توصیه می کنیم کلیه دید و بازدیدهای مدیران و مسئولان دستگاه ها و نهادهای اجرایی از رسانه‌های استان به مناسبت هفته خبرنگار به صورت مجازی انجام گیرد.
اصر نبی زاده ضمن تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار، عنوان کرد: در این ایام حفظ سلامت جامعه مهم ترین اصلی است که باید همه ما به آن توجه کنیم و با توجه به شیوع موج پنجم کرونا، شرایط شکننده و قرمز استان و لزوم حفظ سلامت اصحاب رسانه، استفاده از بستر فضای مجازی بهترین راهکار موجود است.

وی ادامه داد: خوشبختانه واکسیناسیون کرونا ویژه خبرنگاران با استقبال خوبی مواجه شده است و با همکاری ستاد کرونا و دانشگاه علوم پزشکی تمامی اصحاب رسانه در استان واکسینه شدند.

به گفته وی در حال حاضر تنها دوز اول واکسن کرونا به خبرنگاران تزریق شده و ایمنی لازم ایجاد نشده است و همچنان تنها راه مقابله با این ویروس ، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که دیدارهای این اداره کل با اصحاب رسانه در بستر فضای مجازی و به صورت ویدئو کنفرانس انجام خواهد گرفت، به سایر مدیران توصیه کرد: برای تجلیل از خبرنگاران از روش های جایگزین و بی خطر همچون وبینارهای مجازی استفاده شود.

نبی زاده تصریح کرد: امیدوار بودیم شرایط بهبود پیدا کند تا به صورت حضوری بتوانیم از تلاش ها و زحمات اصحاب رسانه‌ به بهانه روز خبرنگار قدردانی کنیم، اما متاسفانه این امر میسر نشد و امیدواریم در آینده ای نزدیک با پایان بیماری کرونا شرایط تقدیر حضوری از اصحاب رسانه فراهم شود.