#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت حضور سازمان‌های توسعه‌ای کشور در این استان تاکید کرد و گفت: تاکنون حضور سازمان‌های توسعه‌ای در خراسان جنوبی کمرنگ بوده است.

، جواد قناعت در نشست “پیگیری مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در طرح‌های کلان صنعتی استان و اجرای طرح‌های کلان صنعتی در شهرستان‌های کم‌برخوردار خراسان جنوبی که با حضور رییس هیات عامل ایدرو در تهران برگزار شد، افزود: با توجه به طرفیت‌های بکر استان در زمینه ذخایر معدنی، حضور هلدینگ‌های اقتصادی بزرگ مانند ایدرو برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها ضرورت دارد.

وی اظهار داشت: درخصوص اجرای مصوبات قبلی استان با ایدرو، باید با جدیت بیشتری دنبال و پیگیری شوند.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: سرمایه‌گذاری ایدرو و مشارکت این هلدینگ اقتصادی در پروژه‌های صنعتی خراسان جنوبی، امیدآفرین ارزیابی می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران هم در این دیدار بر شتاب‌بخشی اجرای طرح های صنعتی در خراسان جنوبی تاکید کرد.

علی نبوی با اشاره به رویکرد توانمندسازانه این سازمان گفت: ایدرو بر مبنای الگوی فعالیت مشارکتی با بخش غیردولتی بومی در پروژه‌های صنعتی همکاری می‌کند و آماده انتقال دانش انباشته و تجارب خود در فرآیندهای مشارکت با بخش خصوصی برای توانمندسازی و پشتیبانی‌های قانونی، تسهیل‌گرانه و توسعه‌ای در طرح‌های مبتنی بر توجیه فنی اقتصادی و منطبق بر آمایش سرزمینی است.

این دیدار با حضور نمایندگان مردم نهبندان و سربیشه و نیز فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی و معاونین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شد.

ایدرو در حال حاضر در طرح‌های تولید استیل کورد و طرح توسعه ۲ واحد ریسندگی و بافندگی مشارکت دارد.

کارخانه تولید استیل کورد که در تولید تایر رادیال کاربرد دارد به ظرفیت اسمی سالیانه ۱۵ هزار تن در مناطق منتخب کمتر توسعه‌یافته خراسان جنوبی احداث می‌شود.

طرح توسعه ریسندگی و بافندگی شرکت نساجی فردوس دیگر طرح مصوب ایدرو بوده که قرار است با مشارکت بخش‌های غیردولتی و تسهیل‌گری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران عملیاتی شود.