نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: امروز باید از مردم بسیار تشکر کرد که در مسائل اخیر کشور با بصیرت عمل کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در نشست تخصصی استانی ناجا در جامعه اسلامی براساس منظومه فکری مقام معظم رهبری افزود: دشمن در هر کمین‌گاه برنامه‌ریزی می‌کند و تمام تلاش او ضربه زدن به جامعه اسلامی است اما نوبت که به مردم می‌رسد نمی‌توانند بصیرت و فکر مردم را تصرف کنند.

وی گفت: در طول ۴۰ سال از جمله مسائل اخیر دشمن با قوت وارد عمل شد و ضمن تشکر از مردم باید از عمل نیروهای مسئول در خراسان جنوبی هم تشکر کرد.

امام جمعه بیرجند یادآور شد: مردم و مسئولان آسیب را در این استان به حداقل رساندند و مردم از بدخواهان کاملا فاصله گرفتند که الان موقع پاسخگویی آنها است.

وی با انتقاد از آنچه آشفته بازار فضای مجازی نامید، گفت: فتنه اخیر با همه آسیب‌هایی که داشت اما به بصیرت‌افزایی مردم کمک و جامعه را برای گام‌های بعدی آماده کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: توجه به بیانیه گام دوم انقلاب زمینه‌ساز تمدن اسلامی می‌شود و از آنجا که مردم بر دولت تاثیرگذارند دولت و جامعه اسلامی این مهم را خواهد ساخت.

وی افزود: گام دوم انقلاب باید ما را به آرمان‌ها نزدیک کند و از آنجا که مردم و دولت هرکدام بر دیگری تاثیر دارند باید به دنبال بخش کلیدی آرمان‌ها بود.

وی گفت: مردم در سرنوشتشان تاثیرگذار هستند و اگر به انقلاب اسلامی دست یافتند نتیجه انگیزه‌ای است که در مردم حاصل شده بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: مردم هر حکومتی شایسته همان حکومت هستند و ملت‌های غالب و مغلوب هر کدام خودشان زمینه‌ساز روند حکومتشان شده‌اند.

وی گفت: انقلاب اسلامی به معجزه‌ای شبیه است اینکه استعمار نو و کهنه، انگلیس و آمریکا، صهیونیسم و کشورهای اروپایی سال‌ها بر این کشور مسلط بودند انقلاب اسلامی کاری کرد که اختیار را از بیگانه گرفت.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: مردم هستند که دولت را ایجاد می‌کنند حتی به صورت سیستماتیک مردم در دولت و حکومت تاثیرگذار هستند و نقش دولتمردان هم در جامعه انکارناپذیر است.

وی گفت: تصمیماتی که دولت در وضع علمی، کار و سایر موارد انجام می‌دهد بر مردم تاثیر دارد و دولتی که براساس وظیفه اصلی خودش را به عنوان روح انقلاب که برگرفته از اسلام است معرفی می‌کند حتما باید جامعه اسلامی را پس از دولت اسلامی تعریف کند و به تمدن اسلامی برساند.

وی تاکید کرد: اولین اقدام در گام دوم انقلاب حساسیت در زمینه‌ تاثیرگذاری است و باید براساس این حساسیت معیارها برای انتخاب و شناسایی خدمتگزاران مردم مشخص شود تا آن شخص انسانیت انسان را در مسئولیتش رشد دهد و با این روند پول و اختلاس دیگر معنا نخواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: دولت باید در تربیت جامعه به عنوان پدر و مادر عمل کند که اگر محقق شود عده‌ای سیر و عده‌ای فقیر نخواهند بود.

وی گفت: در چنان شرایطی که امور دولت از احکام و اخلاق اسلامی اداره شود، محصولش تمدنی است که تنها راه نجات بشر می‌شود و جامعه اسلامی می‌تواند به تمدن اسلامی برسد.

وی گفت: بشر قرن ۲۱ زمینه‌ساز آواره کردن و کشتن زن و بچه مردم در کشورهای مظلوم منطقه است و طبق گفته سازمان ملل هر ۱۱ دقیقه یک کودک در یمن از گرسنگی و دیگر موارد می‌میرد که اگر بخواهیم این مشکلات و آسیب‌ها حل شود باید براساس آرمان‌های جامعه اسلامی حرکت کرد.