معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از موافقت با پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیارد تومانی از محل ماده ۵۶ قانون الحاق برای محور بیرجند – نهبندان خبر داد.

علیرضا عباس‌زاده افزود: با پیگیری‌های فراوان مسوولان استان، سازمان برنامه و بودجه کشور موافقت اصولی استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ برای اجرا و تکمیل محور بیرجند – نهبندان به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان را صادر کرد.

وی گفت: موافقت برای اختصاص این میزان از تسهیلات با پیگیری‌های استاندار و مسوولان استانی رقم خورد که امیدواریم موجب تحول بزرگی در اجرای این پروژه زیربنایی شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: طول کل محور بیرجند – نهبندان ۲۰۰ کیلومتر است که تاکنون حدود ۹۰ کیلومتر با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تکمیل شده و ۱۱۰ کیلومتر باقیمانده در قالب هفت قطعه در دست اجراست.

وی تصریح کرد: تکمیل این طرح علاوه بر ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مذکور به ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.

براساس ماده (۵۶) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، به منظور تسریع در عملیات اجرایی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی و طرح‌های ملی استانی شروع شده با اولویت پیشرفت فیزیکی بیشتر، به دستگاه‌های اجرایی واجد شرایط اجازه داده می‌شود پس از تایید سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به انعقاد قرارداد تسهیلات مالی با تامین‌کنندگان منابع مالی اقدام کنند.

استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ یکی از راهکارهایی بوده که در سال‌های اخیر و با مساعدت دولت برای شتاب‌بخشی به طرح‌های دوبانده‌سازی خراسان جنوبی دنبال شده است.