فرماندار بیرجند گفت: در حال حاضر ۹۶ شعبه ثابت و سیار در شهر بیرجند مستقر است که آرای مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را اخذ می‌کنند.

علی ناصری  افزود: از این تعداد ۸۶ شعبه ثابت و ۱۰ شعبه سیار است.

وی اظهار داشت: با توجه به اطلاعیه ستاد انتخابات کشور و با عنایت به وجود دستگاه‌های الکترونیکی احراز هویت رای دهندگان و عدم امکان رای دادن مجدد، پیرو تقاضای اکثر ستادهای انتخاباتی برای حفظ سلامتی هموطنان و نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر حذف استامپ و موافقت شورای نگهبان، استفاده از استامپ در شعب اخذ رای الزامی نبوده و اختیاری است.

رییس ستاد انتخابات شهرستان بیرجند از مردم درخواست کرد رای دادن را به ساعات پایانی امروز که ازدحام جمعیت خواهد بود، موکول نکنند و در اولین فرصت به صندوق اخذ رای مراجعه کنند.

مسجد صدیقه طاهره (س) در خیابان کارگران، مدرسه تیزهوشان در خیابان سجادشهر، مسجد امام حسین (ع) در خیابان پاسداران، دبستان رودکی در تقاطع پاسداران و محلاتی، هیات حسینی (ع) در خیابان انقلاب، حسینیه گازاریها در خیابان مدرس و شعبه شهرداری بیرجند در میدان ابوذر از جمله شعبه‌های پرجمعیت در مرکز استان است.

در اطلاعیه ۲۲ ستاد انتخابات کشور آمده است که واجدان شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت وزارت کشور به نشانی www.moi.ir و نصب اپلیکیشن مذکور، نزدیکترین شعب اخذ رای به محل سکونت خود را شناسایی و به آنجا مراجعه کنند.

رای گیری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور از ساعت ۸ صبح امروز (جمعه) دوم اسفند در ۱۱ شهرستان استان مرزی خراسان جنوبی ‌آغاز شد.

۶۷۷ شعبه اخذ رای در سراسر استان مستقر شده که از این تعداد ۱۳۵ صندوق ثابت و سیار اخذ رای در شهرستان بیرجند است.

در حال حاضر ۱۴ نفر در حوزه انتخابیه «بیرجند، درمیان و خوسف» با هم رقابت می‌کنند و یک نماینده از این حوزه انتخابیه با رای مردم به مجلس یازدهم راه می‌یابد.

فرمانداری بیرجند مرکز حوزه انتخابیه شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف است.

استان خراسان جنوبی چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.