#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از امکان شروع مجدد فعالیت آموزشگاه‌های آزاد هنری در چارچوب شرایط اعلام شده از سوی دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

سید علی زمزم، چهارشنبه شب ۲۷ فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به بهبود شرایط عمومی ناشی از شیوع ویروس کرونا و نیز تصمیم ستاد ملی مقابله با آن تصمیم بر شروع به کار فعالیت‌های صنفی با ریسک کمتر و با رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی گرفته شد.

وی بیان کرد: آموزشگاه‌های آزاد هنری تنها در صورت رعایت پروتکل‌های اعلام شده می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: اطلاعات واحد آموزشگاهی در سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید ثبت و کد رهگیری دریافت شود.

زمزم اظهار کرد: لازم است پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در موضوع بهداشت محیط و ضدعفونی مداوم تجهیزات و مکان مورد استفاده توسط آموزشگاه‌های آزاد هنری به دقت رعایت شود.

وی با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های تک نفره (استاد – شاگرد) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است، تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی جمعی تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: به منظور رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، آموزشگاه‌ها مکلفند از تجمع و حضور همراهان هنرجو در داخل آموزشگاه جلوگیری کنند.

زمزم ادامه داد: به منظور تداوم فعالیت‌های آموزشی، استفاده از امکانات فضای مجازی در صورتی مجاز است که با نظارت و برنامه‌ریزی آموزشگاه‌های آزاد هنری انجام شود و ثانیاً ارائه آموزش با استفاده از نرم افزارهای داخلی (همانند نرم افزارهای مورد استفاده توسط دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش برای ارائه آموزش مجازی) انجام گیرد، به طوری که نظارت و پاسخگویی آموزشگاه آزاد هنری امکان‌پذیر باشد.

وی بیان کرد: آموزش هنری به صورت حضوری و نیز در بستر مجازی صرفاً با رضایت هنرجو و خانواده امکان پذیر است و اجباری نخواهد بود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد:  هزینه استفاده از کلاس‌های آموزش هنری مجازی ۲۰ درصد کمتر از کلاس‌های حضور خواهد بود.