استاندار خراسان جنوبی از دستور رئیس جمهور برای پیگیری و حل مسایل کارخانه قند قهستان در پی درخواست مردم شهرستان درمیان خبر داد.

جواد قناعت  یک روز پس از سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی در نشست بررسی مشکلات کارخانه قند قهستان اظهار کرد: روز گذشته در سفر رئیس جمهور به شهرستان درمیان، مردم منطقه درخواست راه‌اندازی دوباره این کارخانه را داشتند که در این سفر رئیس جمهور دستور پیگیری و حل مسایل آن را برای راه‌اندازی مجدد دادند.

وی افزود: سرمایه گذار کارخانه درخواست تسهیلات بانکی برای تامین شکر و خرید چغندر قند دارد که این موضوع در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان پیگیری می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی از پیگیری مشکلات کارخانه قند قهستان با برگزاری نشست‌های موردی و تخصصی با حضور مدیرعامل این کارخانه و مسئولان متولی خبر داد و گفت: کارخانه قند قهستان در دهه ۴۰ در شهرستان مرزی درمیان راه‌اندازی شده و می‌توان گفت که پیرترین صنعت خراسان جنوبی است.

وی بیان کرد: درخصوص تامین مواد اولیه این کارخانه از جمله چغندر قند می‌توان از طریق تعامل با تجار و کشاورزان افغانستان و کشت فراسرزمینی چغندر قند مورد نیاز را تامین کرد البته چغندر قند تولیدی استان هم در اختیار کارخانه گذاشته می‌شود.

دستور رئیس جمهور برای راه‌اندازی کارخانه قند قهستان
 جلسه در دفتر استاندار

قناعت با تاکید بر اینکه عزم و اراده سرمایه گذار در راه‌اندازی مجدد این کارخانه در کنار همراهی دولت و مسئولان بسیار مهم است افزود: ما نیز همراهی لازم را در زمینه اتصال این کارخانه با سرمایه گذارانی که در زمینه تامین شکر خام در کشور توانمند هستند خواهیم داشت.

شهریور پارسال مشعل جدید کوره  کارخانه قند قهستان بعد از ۹ سال تعطیلی به‌ صورت آزمایشی آغاز به کار کرد و یکی از چالش‌های اصلی این واحد صنعتی تامین مواد اولیه است.

رئیس جمهور روز چهارشنبه همزمان با اربعین حسینی به خراسان جنوبی سه شهرستان بیرجند درمیان و فردوس سفر کرد و ضمن دیدار مردمی، مشکلات و درخواست‌های مردم را شنید.

آیت الله رئیسی در جمع مردم شهرستان درمیان گفت: برای مسئله اشتغال امکاناتی در شهرستان وجود دارد که باید فعال شود، کارخانه سیمان فعال است و کارخانه قند هم تجهیزات کامل آن تامین شده اما مسئله تولید است چون به خاطر کمبود نزولات آسمانی مشکل تولید چغندر قند وجود دارد که تلاش می کنیم با همت مسئولان استانی این کارخانه تعطیل نباشد و راه‌اندازی شود.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند است.