نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: چنانچه طرح‌های شورای شهر و شهرداری حساب شده و علمی با زمان‌بندی و نظارت باشد در چهار سال کارهای زیادی می‌توان انجام داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: گذر زمان، زیر و بم‌ها، پیچ و خم‌ها، تلخی و شیرینی‌ها و چالش‌ها و فرصت‌ها همه آزمایش است و بیش از ۴۰ سال دوران انقلاب به مردم ما بصیرت داده که تجربه بسیار با ارزشی است.

وی افزود: ما در این بیش از ۴۰ سال جریانات گوناگون دیده‌ایم و یکی از تجربیات انقلاب این است که هر وقت ایادی بیرون و ایادی داخل عرصه را بر ارزش‌های انقلاب تنگ کرده‌اند، دست غیبی الهی بر سینه نامحرم زده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در جریاناتی مثل هجوم نظامی آمریکا به طبس، مساله کودتا نوژه، فتنه‌های ۷۸، ۸۸ و ۹۸ امداد الهی به داد مردم رسید و چندی قبل رسانه‌ها از قول رییس جمهوری روسیه نوشتند این تهاجم‌هایی که به صورت‌های مختلف علیه ایران بوده به هر کشوری یکی از آنها بود، ساقط می‌شد.

وی افزود: به خاطر دارید که سه سال قبل به‌راحتی عده‌ای می‌گفتند ۱۳ آبان، ۹ دی و ۲۲ بهمن نخواهد بود حتی بعضی از شهروندان معامله سنگین خود را با سرنوشت این روزها گره زدند در کنار این، فتنه‌های تحمیلی که گاهی خودی‌ها تحمیل می‌کردند خیلی وحشت‌زا بود اما ایمان به خدا همه چیز را حل می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: ملاحظه کنید یک مرتبه در آن شرایط سخت، تنگنا و کرونا که از نظر زمینه حساس بود به‌طوری که در دوره های گذشته انتخابات مجلس اگر یک هفته با تاخیر تصمیم می‌گرفتند مشکل ایجاد می‌شد اما در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر ابتدا کرونا به پایین رسید تا انتخابات انجام شد و بعد بالا رفت و اگر در اوج‌ قرار می‌گرفت، بهانه‌جویی‌ها چه می‌کرد.

وی گفت: آنچه محصول قضیه شد از انتخابات مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و شوراهای شهر در این آزمایش دست خدا خیلی کمک کرد و به هر حال مردم ما مظلوم واقع شدند و خدا به مردم کمک کرد.

امام جمعه بیرجند یادآور شد: این‌ها فرصت است و فرصت نمی‌ماند لذا تا چشم باز کنیم تمام است اما چنانچه طرح‌ها حساب شده، علمی و دارای زمان‌بندی باشد و نظارت وجود داشته باشد در چهار سال خیلی کارها را می‌توان انجام داد.

وی افزود: مردم در انتخابات شورای شهر حسن انتخاب داشتند و شورای شهر هم در مساله انتخاب شهردار حسن انتخاب داشت،  چون شهرداری با سایر جاها فرق دارد و نیاز ساعت به ساعت مردم است آن هم در امور مختلفی که اگر به نحو صحیح کارآمد باشد، مردم راحت هستند و شهر و مردم رشد می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه همه امور چه فیزیکی چه فرهنگی مورد نیاز جامعه است گفت: در مساله انتخاب‌ها یا انتصاب‌ها روایتی داریم کسی که بنیان بنای خیری را بگذارد در همه آنچه خیر واقع می‌شود در ثواب آن سهیم است بدون اینکه از ثواب مباشر کم شود و کسی که بنای بنیان شر می‌گذارد نیز در همه گناه آنچه صورت بگیرد، شریک است بدون اینکه از گناه مباشر چیزی کم شود.

وی با تاکید بر اینکه مساله مشاوره خیلی مهم است افزود: همیشه توجه داشته باشیم در مجلس شورای اسلامی،  شورای شهر یا سازمان دیگر آنچه از دید دنیایی نگاه می‌شود بعد فیزیکی و کمی دارد که چند نفر رای می‌دهند و به نوع انتخاب خیلی کار ندارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: گاهی دست‌هایی نیز به صورت غیرمتعارف رای به دست می‌آورند و در کشور ما هم کم و بیش وجود دارد البته نه در حدی که تغییر دهد ولی هست اما آنچه در شورای اسلامی و دینی و آنچه قرآن به آن توجه دارد، جنبه کیفی است یعنی اصل مشورت برای آن است که نظر صائب کشف شود و آنچه دلیل عقلانی و شرعی دارد.

وی گفت: بنابراین گاهی دلایل یک نفر بر ۱۰۰ نفر می‌چربد لذا همه باید از آن یک نفر تبعیت کنند که مساله بسیار مهمی است جمع بین ملاک‌های قانونی، شرعی و عقلی حاصل شود زیرا در شرع و عقل ملاک این است که احسن و نه تعداد به دست آید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: وقتی مجموعه‌ای در هر جایی از تعهد و تعبدهای ایمانی برخوردار باشند، کشف قول احسن می‌کنند و مشکلات هم وقتی حل می‌شود که کار به‌صورت احسنت انجام شود.

وی گفت: در این مقطع امیدواریم به دلیلی که خدا دل‌ها را تغییر داده و جای شکر و سپاس است، مسوولان در دولت،  مجلس و شورای شهر این فرصت را به عنوان امداد الهی غنیمت بشمردند و کارها را صرفا الهی انجام دهند و مسائل نفسانی کنار گذاشته شود.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: مردم در مدت اخیر خیلی رنج کشیدند و این کارها التیامی باشد برای زخم‌هایی که بر پیکره مردم و اندشیه و ایمان آنها خورده است.

در این دیدار رییس شورای اسلامی شهر و شهردار جدید بیرجند نیز گزارشی را از روند انتخاب شهردار در دوره ششم و برنامه‌های مدیریت شهری ارائه کردند.

“مهدی بهترین” که ۲۷ شهریور امسال در نشست شورای اسلامی شهر بیرجند به عنوان شهردار بیرجند انتخاب شده بود، هشتم آبان ماه با حکم وزیر کشور به این سمت منصوب شد و در جلسه دیروز شورای شهر سوگند یاد کرد.