نخستین سامانه مدیریت یکپارچه مجموعه قنوات بلده شهرستان فردوس در هشتمین روز دهه فجر رونمایی شد.

این سامانه توسط شرکت میاه بلده و تیم کارشناسی ۱۰ نفره مهندسی کامپیوتر دانشگاه پیروزان با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون ریال با هدف صرفه‌جویی در وقت و هزینه شاربین و توسعه مدیریت سنتی به نرم‌افزاری روز یکشنبه با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان فردوس به بهره‌برداری رسید.

قنات بلده فردوس در خراسان جنوبی که به صورت میانگین حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ لیتر بر ثانیه آبدهی دارد، سال ۱۳۹۵ در چهلمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو به عنوان یکی از قنات‌های ایرانی در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

مجموعه قنات بلده شامل ۱۷ رشته قنات بوده که در حال حاضر ۱۴ رشته آن فعال است.

افتتاح طرح توسعه دبستان ۱۲ فروردین اسلامیه با بهره‌برداری از ۲ کلاس درس در ۱۱۳ متر مربع زیربنا و اعتبار بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در هشتمین روز دهه فجر افتتاح شد.

یک واحد گاوداری شیری ۵۰ رأسی در مجتمع دامداران اسلامیه نیز با اعتبار ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال امروز به بهره‌برداری رسید. با افتتاح این طرح برای سه نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شد و روزانه یک تن و ۴۰۰ کیلوگرم شیر تولید می‌شود.

برگزاری اردوی یک روزه جهادی با حضور ۳۰ نفر از مربیان فنی و حرفه‌ای شهید رادمرد فردوس در روستای برون با هدف محرومیت‌زدایی، برگزاری کرسی تلاوت قرآن کریم و جشن تکلیف برای ۶ نفر از دختران آموزشگاه شهید کامیاب باغستان سفلی، حضور ۲ متخصص قلب و زنان و زایمان و ویزیت رایگان ۴۰ نفر در روستای خانکوک بخش مرکزی فردوس با همکاری شبکه بهداشت و درمان این شهرستان و کانون بسیج جامعه پزشکی مرکز بهداشت شهرستان فردوس از دیگر برنامه‌های اجرا شده در شهرستان فردوس بود.