رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات ریاست جمهوری فصل نوسازی و تغییر در مدیریت کشور است و باید همه آگاهانه برای انتخاب نامزد اصلاح پای صندوق‌های رای برویم.

حسین خسروی اسفزار روز دوشنبه در نشست کمیته روستایی، عشایر و فعالان بخش کشاورزی حامیان سید ابراهیم رییسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در محل (مصلی) هیات ابوالفضلی (ع) شهر بیرجند افزود: نباید تنها مشکلات را به گردن دشمنان و مدیران ناکارآمد بیندازیم چرا که برخی از ریشه مشکلات به انتخاب خود ما مردم بر می‌گردد.

وی گفت: دشمنان همه با هم همکار و همیار شدند تا کاهش مشارکت مردم در انتخابات با ناامیدی آنان رقم بخورد و باید در این خصوص همه ما نیز همدل و متحد در پای صندوق‌های رای حاضر شویم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: مهمترین دستاورد ما در ۴۳ سال گذشته این بوده است که کشورمان را در برابر تمام جهانیان حفظ کردیم و امروز ایران اسلامی به برکت وحدت شیعه و سنی در همه کشورهای جهان اسلام نقش‌آفرینی می‌کند.

وی افزود: اقدامات خوبی انجام شده و اقدامات دیگری هم باید انجام شود، به عنوان مثال در حال حاضر ۹۴ درصد جمعیت خراسان جنوبی از نعمت گاز برخوردار هستند که تحول بزرگی در این زمینه انجام شده است.

خسروی عنوان کرد: در حال حاضر بزرگترین معروف، حفظ جمهوری اسلامی ایران و توسعه عدالت است.

وی مهمترین ویژگی نامزد اصلح را ولایت‌مداری عملی دانست و گفت: باید مردم حتما برنامه‌های نامزدهای انتخابات را با کارنامه آنان بسنجند.

وی اظهار داشت: به گفته رهبر معظم انقلاب انتخابات در یک روز برگزار می‌شود اما تا چهار سال تاثیرگذار است، پس باید برای حل مشکلات جامعه همه ما آگاهانه پای صندوق‌های رای برویم.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سید ابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رییسی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلی‌زاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.