🔹معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: بانوان محجبه ورزشکار ما در میادین بین‌المللی مروج فرهنگ ناب اسلامی و سفیر نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.
سیدمحمد رضا طالبی در جشنواره الگوهای برتر عفاف و حجاب در ورزش بانوان استان اظهار کرد: وقتی بانوی مسلمان بر سکوی قهرمانی ملی و بین المللی قرار می‌گیرد حجاب و اخلاق اسلامی او مروج دین مقدس اسلام و پیروی از حضرت زهرا (س) است.
🔹به گفته وی؛ بانوان محجبه ورزشکار ما در میادین بین‌المللی مروج فرهنگ ناب اسلامی و سفیر نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.
🔹وی با بیان اینکه دانش و آگاهی از مصادیق ورزشکار با ایمان و اخلاق است، تصریح کرد: ورزشکار همانطور که در سکوهای ورزشی می‌درخشد باید در سکوهای علمی هم بدرخشد و به درجات عالی علمی برسد.
🔹معاون استاندار با اشاره به اینکه عفو و گذشت، از خصلت‌های ورزشکاران با ایمان و با اخلاق است، گفت: ورزشکاران در خیلی جاها که بالای سکو قرار می‌گیرند همانند جهان پهلوان تختی ثابت می‌کنند ورزشکار مسلمان ایرانی به دنبال حقیقت و واقعیت است.
🔹وی به تواضع و فروتنی ورزشکاران اشاره کرد و افزود: همانطور که جامعه غرب بر باطن خود پافشاری دارد ورزشکاران جامعه اسلامی ما به ویژه بانوان نیز باید در میادین بین‌المللی ورزشی الگوی جامعه اسلامی و نمادی از جمهوری اسلامی، اسلام، معنویت، قرآن، روایات و سیره ائمه اطهار باشند و این افتخار بسیار بزرگی است.
🔹طالبی از دیگر خصوصیت‌های ورزشکاران با ایمان و با اخلاق را پرداختن به عمل صالح یاد کرد و ادامه داد: ورزشکاران باید عمل صالح را سرلوحه کار خود قرار دهند و همانطور که در مسابقات ورزشی از یکدیگر سبقت می‌گیرند در عمل صالح هم باید از هم گوی معنویت را بربایند.
🔹وی با بیان اینکه خصلت دیگر ورزشکار با اخلاق، یاری رساندن به مظلومان و محرومان است، تصریح کرد: در حال حاضر در جامعه ورزشی شاهدیم که ورزشکاران با روش‌های مختلف به جمع‌ آوری کمک‌های مردمی می‌پردازند و در مناطق محروم در حوزه معیشتی، فرهنگی و اقتصادی به داد مردم می‌رسند.
🔹معاون استاندار تأکید کرد: باید در این حوزه از جهان پهلوان تختی الگو بگیریم چون او به خاطر این خصایص در تاریخ ماندگار شده است.
🔹وی در ادامه با بیان در پیش بودن دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ ساز در سال جاری، تصریح کرد: ورزشکاران به عنوان حلقه‌های میانی بین مردم و مسئولان در افزایش مشارکت انتخاباتی نقش‌آفرینی کنند.
🔹طالبی یادآور شد: مقام معظم رهبری اوایل امسال فرمودند دشمن از همین الان توپخانه خود را به سمت انتخابات روشن کرده و به دنبال این است مشارکت مردمی را در حوزه حاکمیت مردم بر سرنوشت خود کاهش دهد.
🔹به گفته وی؛ بدون شک دشمنان اهداف پلید و شومی دارند و اگر مشارکت مردم در انتخابات پایین باشد دست و زبانشان درازتر خواهد شد لذا تلاش مجموعه ورزشی برای جلب مشارکت در انتخابات و بیان دستاوردهای نظام و دولت سیزدهم بسیار مؤثر و قابل توجه است.
🔹شایان ذکر است؛ در این جشنواره فاخر فرهنگی تمبر عفاف و حجاب در ورزش خراسان جنوبی رونمایی شد و از ۱۳ نفر ورزشکار، همسر ورزشکار و خانواده های ورزشکار ایثارگر تجلیل به عمل آمد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور