نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات راه‌ها و حوزه راهداری استان در قانون بودجه امسال ۶ برابر افزایش یافته است.

مصطفی نخعی روز شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان جنوبی که به ریاست استاندار برگزار شد، افزود: اعتبارات حوزه راهداری تناسبی با وضعیت وخیم جاده‌های استان ندارد و نیاز است همه ارکان تصمیم‌گیری در استان کمک کنند تا با مراجعه حضوری در سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های متولی یک کار اساسی در جذب اعتبار برای این بخش انجام دهیم.

وی گفت: در زمینه تصویب بودجه همه نمایندگان استان تلاش کردند تا از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس تلاش‌های صورت گرفته با رایزنی‌های نمایندگان مردم، اعتبارات استان نسبت به آنچه در لایحه دولت ارائه شده بود و آنچه در مجلس مصوب شد، ۳۳ درصد افزایش یافت.

وی اضافه کرد: در شرایطی که لایحه بودجه به مجلس داده شده بود، ۲ بیمارستان و یک جاده استان مجوز ماده ۲۳ را گرفتند.

نخعی اظهار داشت: در زمان تصویب لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، آگاهی امروز در مورد خشکسالی را نداشتیم و امسال در شرایط خاص و بحرانی قرار داریم که نیاز است استاندار خراسان جنوبی و مسوولان متولی توجه ویژه درخصوص رفع مشکلات ناشی از خشکسالی داشته باشند.

وی گفت: در زمینه رفع مشکلات ناشی از خشکسالی باید خارج از روال معمول در این شورا، تدبیر و برنامه‌ریزی شود تا مشکلات روستاییان و عشایر به حداقل برسد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: در روند تصویب بودجه ۱۴۰۰ انتظار بیشتری از مدیران داشتیم و باید رایزنی بیشتری می‌کردند تا بودجه بیشتری را برای استان نهایی کنیم لذا در رویکرد آتی باید بهتر از گذشته به منظور جذب اعتبار برای توسعه استان هماهنگی داشته‌ باشیم.

وی شان مجلس نسبت به دستگاه‌های اجرایی را شان نظارتی دانست و اضافه کرد: تاکید می‌کنم در تخصیص اعتبارات، عدالت لازم برای توسعه همه نقاط استان در نظر گرفته شود و باید به جد از تمرکززایی دوری کنیم.

نخعی گفت: نمایندگان استان در کنار دستگاه‌های اجرایی هستند تا کمک کنیم در تخصیص اعتبار ملی و توسعه استان موفق شویم.