مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به کسب رتبه نخست استان در طرح‌های مقابله با بیابان‌زایی، اعتبارات بیابان‌زدایی استان در سال جاری از ۹۹ میلیارد تومان به ۱۱۳ میلیارد تومان افزایش یافت.

علیرضا نصرآبادی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: عملکرد خوب استان در مقابله با بیابان‌زایی باعث شد خراسان جنوبی در این بخش رتبه نخست کشوری را در برنامه‌های سال ۱۳۹۹ به‌دست آورد.

وی بیان کرد: این عملکرد سبب شد سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور جایگاه استان در تخصیص اعتبارات را مجدد افزایش دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اعلام کرد: در این راستا اعتبار مشخص شده برای استان در سال ۱۴۰۰ که ۹۹ میلیارد تومان تعیین و تصویب شده بود، به ۱۱۳ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی همچنین با اشاره به اعتباراتی که در بخش آبخیزداری تعیین شده است گفت: سرجمع اعتبارت ملی پیش‌بینی شده استان در بخش آبخیزداری و مقابله با بیابان‌زایی به رقم بی‌سابقه ۲۳۶ میلیارد تومان رسید.

نصرآبادی درباره عملکرد استان در مقابله با بیابان‌زایی اظهار داشت: سال گذشته برای انجام این فعالیت‌ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و درآمد عمومی بیش از ۷۹ میلیارد تومان اعتبار مصوب داشتیم که به طور کامل تخصیص یافت.

وی افزود: تمامی فعالیت‌های انجام شده در این حوزه شامل نهالکاری، مدیریت هرزآب، آبیاری سنواتی، اجرای سیستم‌های چرایی و قرق، ساماندهی و کنترل چرای دام، مالچ‌پاشی و سایر اقدامات است که حتی بیشتر از حجم و اعتبار مصوب سال گذشته اجرایی شده است.