مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: تاکنون بدنه سد سیاهو انجام شده و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال ۹۸ عملیات اجرایی آن تمام می‌شود.

محمدکاظم بیجاری، امروز ۱۵ اسفند، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: پروژه‌های اجرایی در سه بخش احداث سدهای مخزنی، پروژه‌های تامین آب شرب و صنعت و پروژه‌های تغذیه مصنوعی تقسیم می‌شود.

وی با بیان اینکه سد مخزنی فرخی قاین به بهره‌برداری رسیده است، گفت: سد مخزنی سیاهو در حال اجرا است که این سد از نوع خاکی و رسی و با هدف مهار سیلاب و کنترل و ذخیره‌سازی آب است.

مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی افزود: تاکنون بدنه سد سیاهو انجام شده و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال ۹۸ عملیات اجرایی آن تمام می‌شود.

بیجاری تصریح کرد: برای اتمام این پروژه نیاز به ۲۷ میلیارد تومان اعتبار است و سالانه ۱۰.۲ میلیون متر مکعب آب ذخیره‌سازی می‌کند.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی یک استان خشک و کم باران است و سیلاب‌های فصلی دارد بنابراین پروژه‌های تغذیه مصنوعی موثر است.

مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه سد تغذیه مصنوعی بندان در حال اجرا است، تصریح کرد: این سد در فاصله ۷۰ کیلومتری جنوب شرق نهبندان قرار دارد که مطالعات آن در حال انجام است.

بیجاری اظهار کرد: هدف از اجرای این سد تغذیه مصنوعی نیز کنترل سیلاب و جلوگیری از بحث فرسایش و کمک به تغذیه سفره‌های زیرزمینی است.

مریم قوی پنجه، مدیر فنی آب شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی نیز در این نشست بیان کرد: آبرسانی به فردوس در حد مطالعات مرحله اول است و محل انتقال نیز مشخص شده و منتظر تخصیص اعتبارات از وزارت نیرو هستیم.

مدیر فنی آب شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین مطالعات اولیه پروژه آبرسانی به درمیان انجام شده و پیش‌بینی می‌شود با تخصیص اعتبارات از نیمه دوم سال آینده عملیات اجرایی پروژه آغاز شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله