#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هدف اصلی ما در رزمایش امنیتی بالا بردن توان و آمادگی رزم واحدهای عملیاتی در منطقه شرق کشور بود که به اهداف از پیش تعیین‌شده دست یافتیم.

سردار محمد پاکپور روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری مرحله نهایی رزمایش امنیتی و تهاجمی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با رمز مقدس یا فاطمه الزهرا (س) در منطقه عمومی و مرزی شاهرخت خراسان جنوبی انجام شد، افزود: موضوع دیگر اینکه ترکیبی از برخی تجهیزاتی داشتیم که بتازگی در سازمان رزم نیروی زمینی سپاه وارد شده و همان تجهیزات مورد ارزیابی قرار گرفت و در این میدان رزمایش پاسخ خوبی دادند.

وی اظهار داشت: رزمایش امنیتی نیروی زمینی سپاه در خراسان جنوبی به اهداف از پیش تعیین‌شده دست یافت و برنامه‌های جانبی این رزمایش نیز در یک هفته اخیر با رویکرد مردم‌یاری، محرومیت‌زدایی و تقویت وحدت اجرا شد که مورد استقبال مردم منطقه هم قرار گرفت.

مرحله نهایی رزمایش امنیتی و تهاجمی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در شهرستان مرزی زیرکوه برگزار شد.

مرحله نهایی رزمایش مهم ترکیبی – امنیتی قرارگاه ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رمز مقدس یا فاطمه الزهرا (س) در منطقه عمومی و مرزی شاهرخت خراسان جنوبی برگزار شد.

هدف از برگزاری این رزمایش تقویت و ارتقای آمادگی‌های رزمی و دفاعی یگان‌های نیرو برای مقابله با تهدیدات احتمالی و مقابله با گروهک‌های تروریستی – تکفیری همچنین انتقال تجربه به نسل جدید نیروهای سپاه پاسداران عنوان شده است.

این رزمایش هفت روزه در منطقه‌ای به وسعت تقریبی ۵۰۰ کیلومتر مربع برگزار شد و واحدهای پهپادی، هوانیروز، زرهی، توپخانه و فاوا و یگان‌های پیاده و تکاوری همراه با واحدهای جنگ الکترونیک، عملیات ترکیبی مقابله با تهدیدات تروریستی احتمالی را تمرین کردند.

در این رزمایش که با بهره‌گیری از آخرین تاکتیک های رزمی و استفاده از مهمات ویژه و براساس سریال‌های جنگی و کاملا شبیه‌سازی شده با محیط و شرایط محتمل تهدیدات انجام شد، هماهنگی و همپوشانی سیستم‌های مختلف مورد توجه جدی فرماندهان و رزمندگان شرکت‌کننده قرار گرفت.

این رزمایش برنامه‌های جانبی هم داشت از جمله بیمارستان تخصصی صحرایی ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه از روز یکشنبه در شهرستان زیرکوه برپا شد و حدود ۱۰ هزار نفر از خدمات این بیمارستان صحرایی بهره‌مند شده‌اند.

شهر حاجی‌آباد مرکز شهرستان زیرکوه در مجاورت کشور افغانستان و فاصله ۱۵۸ کیلومتری بیرجند قرار دارد.