#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

هفدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان با ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار گردید.
ناصر خوش خبر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و رئیس شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی، در این جلسه با بیان این که شورای اطلاع رسانی و کمیته تبلیغات ذیل ستاد مقابله با ویروس کرونا از تمام ظریفت ها جهت اطلاع رسانی در این زمینه استفاده کرده است، ادامه داد: نیاز است این برنامه ها با جدیت و به طور مستمر اجرا شوند ، امیدواریم با هم افزایی دستگاه های اجرایی ، این رسالت عظیم در کنار دستگاه های فرهنگی و رسانه ای استان در روزهای آتی نیز ادامه یابد تا نتیجه موثر را در مقابله با شیوع ویروس کرونا داشته باشیم.

رئیس شورای اطلاع رسانی ضمن تشکر از حوزه درمان استان، به طرح غربالگری ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی و رسانه های استان ضرورت مشارکت مردم در این طرح را تشریح و مراکز غربالگری را مشخص و اطلاع رسانی نمایند. خوش خبر خواستار مکاتبه با ادارت، پادگان ها و صنوف مختلف در راستای اطلاع رسانی طرح غربالگری ویروس کرونا شد و ادامه داد: تاکنون ۱۰۳ هزار خانوار در این طرح مشارکت داشتند و امیدواریم در روزهای آتی شاهد حضور پر رنگ مردم در این برنامه باشیم.

وی همچنین بر نقش والدین در تشویق دانش آموزان و دانشجویان برای بهره گیری از آموزش ها در فضای مجازی تاکید نمود و اضافه کرد: رسانه ها و صدا و سیمای استان با استفاده از ظرفیت مسئولان آموزش و پرورش و دانشگاه ها، برنامه های آموزشی در فضای مجازی را تبیین کنند.

عباسعلی بهاری مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز خواستار حضور ویژه نیروهای انتظامی در چهارشنبه آخر سال شد و گفت: گشت های اطلاع رسانی هلال احمر در مکان هایی که تجمع مردم وجود دارد حضور یابند و اطلاع رسانی را انجام دهند.

وی همچنین از رسانه های مکتوب تقاضا کرد تا در ایام عید که چاپ ندارند، پویشی را در فضای مجازی راه اندازی کرده و اطلاع رسانی به مخاطبان را ادامه دهند. بهاری به اطلاع رسانی های لازم در نانوایی ها و میوه فروشی های در خصوص نکات بهداشتی نیز اشاره نمود و گفت: نصب بنر ها و پوستر های اطلاع رسانی در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا در جایگاه سوخت استان نیز در حال انجام می باشد.

ناصر نبی زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و دبیر شورای اطلاع رسانی نیز در راستای اجرای مصوبات قبلی شورای اطلاع رسانی با هدف هماهنگی گسترده تر در حوزه تبلیغات جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، گزارشی از فعالیت های انجام شده در این بستر را ارائه داد. وی به چاپ و نصب بنرهای اطلاع رسانی در سطح شهر اشاره نمود و افزود: با پیگیری تبلیغات گسترده در تمام شهرهای استان بیش از ۴۰۰ آویز و ۴۲ بنر نصب شده و این روند ادامه دارد. دبیر شورای اطلاع رسانی استان به برگزاری جشنواره ها و مسابقاتی در این بستر نیز اشاره و بیان کرد: پویش دعوت هنرمندان استان به “درخانه ماندن” و “سفر نکردن” نیز در حال فعالیت می باشد.