نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: نوجوان مظهر آرمان و امکانات الهی است و کسانی که بین نوجوانان و جوانان، آلودگی و اعتیاد ایجاد می‌کنند، خائن هستند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدار جمعی از دانش‌آموزان بسیجی به مناسبت هشتم آبان سالروز شهادت محمدحسین فهمیده، روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی افزود: در روایات هم آمده که ای مسئولان و والدین مثل جان خود، نوجوانان را پرورش دهید.

وی گفت: گستره آرمان‌های یک نوجوان شدنی و مشروط است اما محال برای نوجوان وجود نداشته و همه آرمان‌های او دست یافتنی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: آنچه به عنوان آرمان در نوجوان ظهور می‌یابد واقعیت داشته و شدنی است هرچند ممکن است این آرزوی محال عادی باشد اما محال عادی می‌تواند واقع شود.

وی اظهار داشت: همنشینی نوجوان  با انسان بد او را از عرش به چاه می‌اندازد و ارزش انسان به قدری است که اگر بتوان یک فرد را هدایت کرد، ثواب بسیار بالایی دارد و این حرف، حدیث پیامبر (ص) است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: شهد بزرگوار «محمدحسین فهمیده» به فرموده امام راحل، رهبر ما است و امثال فهیمده‌ها زیاد هستند.

وی گفت: شهادت در راه هدف بوده اما هدف نیست چون آن هدف به قدری بزرگ بوده که اگر در آن راه فردی شهید شود به مقام نزدیکی به خداوند می‌رسد.

وی اظهار داشت: نوجوانان زیادی در دفاع مقدس شرکت کردند اما همچنان به راه خود ادامه می‌دهند چون دوران سخت اسارت را هم بعضی سپری کردند و مورد شکنجه دشمن قرار می‌گرفتند.

امام جمعه بیرجند افزود: وقتی خبرنگاری بی‌حجاب در زندان صدام برای مصاحبه با یک نوجوان اصفهانی آمده بود، آن نوجوان از وی خواست که اول حجابش را رعایت کند وگرنه با او مصاحبه نمی‌کند، چون فهمیده بود که در راه ارزش‌هایی مثل حجاب اسیر و زندانی شده است.

وی تصریح کرد: هر زمان شرایطی ایجاد و جلو مفاسد جامعه گرفته شد، جوانان رشد کردند و هر وقت فساد آزاد شد، جوانان آسیب دیدند.

هشتم آبان سالروز شهادت محمدحسین فهمیده بسیجی ۱۳ ساله در تقویم رسمی کشور روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده است.