#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی اظهار کرد: شهرستان‌های بیرجند و طبس در وضعیت قرمز یا به عبارتی در مناطق بسیار پرخطر قرار دارند.

غلامرضا شریف زاده در خصوص آخرین وضعیت رنگ بندی خراسان جنوبی بر اساس اعلام وزارت بهداشت گفت: شهرستان‌های بیرجند و طبس در وضعیت قرمز یا به عبارتی در مناطق بسیار پرخطر، شهرستان‌های بشرویه، سربیشه، فردوس و قاین در منطقه نارنجی یا به عبارتی منطقه پرخطر، شهرستان‌های خوسف و زیرکوه در منطقه زرد و شهرستان‌های درمیان و سرایان در وضعیت سفید یا کم خطر قرار دارند.

وی در خصوص توصیه‌ها و اقدامات لازم در مقابله با ویروس کرونا، افزود: باتوجه به اطلاعات و رصد آمارها در استان، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک باید اولویت اول همه مردم قرار گیرد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: مطالعاتی که توسط سازمان بهداشت جهانی انجام شده، نشان می‌دهد که استفاده از ماسک در مناطق تجمعی می‌تواند باعث کنترل اپیدمی کرونا شود.

شریف زاده خاطرنشان کرد: از هم استانی‌ها تقاضا می‌شود با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در مناطق تجمعی، سلامت خود و دیگران را حفظ کنند تا در آینده‌ای نزدیک شاهد از بین رفتن این ویروس منحوس از کشورمان باشیم.