مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با توجه به قرار گرفتن استان در شرایط زرد و آبی، کادر اداری و اجرایی تمامی مدارس استان از اول بهمن ماه موظف به حضور در مدارس هستند.

محمدعلی واقعی روز دوشنبه در نشست با مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان خراسان جنوبی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، درخصوص آخرین تصمیم ستاد ملی کرونا برای بازگشایی مدارس در مناطق آبی و زرد اظهار داشت: در مورد بازگشایی مدارس پس از بررسی‌های لازم سه تصمیم مجزا گرفته شده است.

وی از مدارس به‌عنوان حلقه‌های ارتباطی بین آموزش ‌و پرورش و خانواده‌ها یاد کرد و افزود: تنها از طریق برقراری این ارتباط است که می‌توانیم از کیفیت آموزش در استان مطمئن شویم.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، لازمه آموزش باکیفیت در پایه‌های اول و دوم مقطع ابتدایی را حضور فیزیکی و ارتباط چهره به چهره معلم با دانش‌آموز دانست و تصریح کرد: آموزش مجازی برای پایه‌های اول و دوم مقطع ابتدایی، آموزش مناسبی نیست به همین منظور تمامی مدارس این دو پایه در شهرهای زرد و آبی به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی مدیران مدارسی که دانش‌آموزان در کلاس‌های درس این دو پایه بالاتر از ۱۰ نفر هستند، ادامه داد: لازم است دانش‌آموزان این مدارس در روزهای هفته توزیع شوند تا همه آنان بتوانند از آموزش حضوری بهره‌مند شوند.

واقعی بیان کرد: مدارس کمتر از ۵۰ دانش‌آموز در تمامی دوره‌های تحصیلی به‌صورت حضوری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی دایر می‌شوند.

وی گفت: مهم‌ترین نکته در بازگشایی مدارس، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری کلاس‌های حضوری با تعداد ۱۰ نفر از دانش‌آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تاکید کرد: مدیران مدارس موظف هستند از امروز تا اول بهمن ‌ماه در این زمینه برنامه‌ریزی کرده و با آگاهی بخشی به خانواده‌ها نحوه برگزاری کلاس‌های حضوری را به آنان اطلاع‌رسانی کنند.

براساس آخرین رنگ‌بندی در خراسان جنوبی که روز شنبه ۲۰ دی اعلام شد، شهرستان‌های سربیشه و بشرویه در وضعیت آبی (کم خطر) و ۹ شهرستان‌ دیگر استان از جمله بیرجند در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند.

۱۷۲ هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی در ۲ هزار و ۷۳۴ آموزشگاه تحصیل می‌کنند.

کلاس‌های درس مدارس خراسان جنوبی در سال تحصیلی جاری ابتدا در مناطق قرمز با هدف قطع زنجیره بیماری و حفظ سلامت دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی از ۲۱ مهر ماه امسال غیرحضوری و سپس به صورت هفتگی تمدید شد.

همچنین با مصوبه ستاد مدیریت کرونا از ۲۵ آبان ماه تاکنون آموزش در همه شهرستان‌های این استان غیرحضوری بوده است.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و ۱۲ منطقه آموزشی دارد.