نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: برای مقاومت در جنگ اقتصادی نیاز به جرات، طرح، برنامه و مشورت و درخواست مجدانه از مسئولان ذیربط است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در دیدار رئیس و اعضای اتاق اصناف خراسان جنوبی افزود: برای اینکه در کشور تولید حاصل شود مسئولان چه می‌کنند و کاغذبازی و بروکراسی‌های خسته کننده برای چیست؟

وی گفت: باید از مسئولان خواسته شود این برنامه‌ها را کاهش داده و در جهت تولید، رونق آن، پرداخت حقوق کارگر و کارفرما، افزایش جرات سرمایه گذاری و خارج کردن افراد خائن از هر صنف و بخشی بکوشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: مسئولان در گام دوم انقلاب، سنگرها را محکم نگه داشته و سربازان را برای توسعه اقتصاد کشور بسیج کنند چرا که در این صورت موفق خواهیم شد.

وی افزود: تجربه ۴۰ سال گذشته نشان می‌دهد هر جا به دین، اسلام و انقلاب عمل کردیم افتخارآفرین بودیم و هر جا به مذاق بیگانه و غرب کنار آمدیم، شکست خوردیم.

وی عنوان کرد: از گذشته‌های دور بازار مسلمین دارای ارزش دینی، قانونی و سیاسی بوده، همچنین در فقه اسلام این مساله دیده شده که جامعه به هرچه نیاز دارد، تامین آن واجب کفایی است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه در فقه اسلامی استعمال تولیدات بیگانه به شدت نهی شده است گفت: امروز جهان به صورت یک دهکده درآمده و داد و ستدهای بین المللی به عنوان یک قدرت اقتصادی در کنار قدرت‌های نظامی، فرهنگی و غیره قرار می‌گیرد و در برخی جاها حرف اول را می‌زند.

وی اظهار داشت: چند سال است که مقام معظم رهبری به صورت متوالی برای نامگذاری سال، شاخصه اقتصادی را تعیین می‌کنند و این نشان از اهمیت این موضوع است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: مساله دنیا در جایی به معنای مال پرستی است و به تولی و مال داشتن ربطی ندارد زیرا ممکن است کسی ثروتمند مومن باشد اما اهل دنیا نباشد که از این قبیل افراد بسیارند، یا اینکه انسان فقیر باشد و اهل دنیا نیز باشد.

وی گفت: موضوعاتی از قبیل کار، تولید، حفظ اموال، جلوگیری از اسراف و تبذیر در احکام شرع آمده، اسراف و تبذیر جزو گناه‌های کبیره است و کسانی که مال را ریخت و پاش می‌کنند به تعبیر قرآن برادران شیطان هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: امروز در داد و ستدهای بین المللی برای اینکه بازارهای جهانی را تصرف کنند و در نهایت بر جامعه مسلط شوند ولو در بازارهای داخلی، این هم چالش و هم فرصت است.

وی بیان کرد: دشمن خواب‌های زیادی دیده که یکی از آنها اقتصاد است و اگر درست عمل کنیم نه تنها چالش نیست بلکه فرصت است اما مشکل از درون است.

امام جمعه بیرجند عنوان کرد: استعمارگران از زمان‌های قدیم تلاش دارند ملت‌ها را از بین ببرند امروز نیز کشور همسایه افغانستان بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر سنتی و صنعتی است اما در صورتی برای ما ضرر و زیان می‌رساند که در درون کشور معتاد و قاچاق فروش داشته باشیم در غیر این صورت هیچ ضرری برای ما ندارد لذا مشکل از درون است.

وی با بیان اینکه در جریانات اقتصادی مشکلات داخلی داریم اظهار داشت: کسبه و اصناف در زمان‌های قدیم پایبند به تعلیمات و اخلاق تجاری دینی بودند اما ده ها سال پیش از انقلاب، افراد جدیدی با تفکرات جدید وارد بازار شدند و آسیب‌هایی را به بازار وارد کردند که اکنون مشاهده می‌کنید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: تجار امین مردم و خدا هستند اما دست نااهل افتاد و قاچاق را پیش گرفته یا خیانت می‌کنند و ابزار بیگانه قرار می‌گیرند، این مشکل در تمامی حوزه‌ها وجود دارد و مختص اصناف و کسبه نیست، اینها آسیب‌هایی است که از نظر فرهنگی بر ما وارد شده و خود را در اقتصاد و مدیریت و سایر بخش ها نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اجناس بُنجل زیادی وارد کشور می‌شود که نیاز نیست یادآور شد: به عنوان مثال افرادی برای منافع شخصی خود اقلامی مانند خاک، سنگ حمام، خوراک سگ و گربه وارد می‌کنند.

وی گفت: آسیب‌ها از اینجا سرچشمه می‌گیرد در غیر این صورت تحریم‌های دشمن نه تنها برای ما چالش ایجاد نمی‌کند که فرصت است چون ایران با ذخایر و استعدادهای مردمی می‌توان بر بسیاری از مشکلات فائق آید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: اگر مواد خام را نفروخته و از صنایع تبدیلی استفاده کنیم موفق خواهیم بود، اگر مدیریت‌های دولتی پشتیبانی کنند و سرمایه گذاران و جوانان را حمایت کنند آن‌وقت چالش‌ها به فرصت تبدیل می‌شود.

وی بیان کرد: در هر جایی که ورود کرده ایم امروز در دنیا حرف اول را می زنیم همچنین در جاهایی که احکام دین و انقلاب و وجدان انسانی رعایت شده پیشرفت کرده ایم، پس این کار کاملاً شدنی است.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: اگر افرادی نمی‌خواهند یا کاری نمی‌کنند از احکام دینی و اسلامی فاصله گرفته اند اما اگر مدیریت‌های دولتی، سرمایه گذاری و مابقی دستگاه‌هایی که می‌توانند همکاری کنند بکوشند در جنگ اقتصادی پیروز خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن به ما رحم نمی‌کند گفت: دشمن خواب تسلط کامل بر کل جهان را دیده است و چنانچه کشورها و ملت‌ها ایستادگی نکنند همه دارایی‌های خود را به باد خواهند داد و این مختص ایران تنها نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: مواضع بسیاری از کشورها مواضع ایران است و اینکه آمریکا از دور هر تهدیدی را می‌کند اما نمی‌تواند کاری انجام دهد یا جرات نمی‌کند چون می‌داند اگر دست از پا خطا کند دچار مشکلات زیادی خواهد شد و اینها فرصت است.

وی گفت: در چند سال اخیر که دشمن آن همه شاخ و شانه می‌کشید حتی در داخل عده‌ای طرف او بودند الان شکست تفکر غرب هم در سطح بین الملل، هم در منطقه و هم داخل کشور خود را نشان می‌دهد و این بهترین فرصت برای ما است اما نیاز به ابتکار داریم یا شکست است یا پیروزی، که در این زمینه باید ریسک کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: یکی از صحنه‌هایی که خیلی خوب تعبیر شده اینکه باید در مقابل دشمن جرات نشان داده و وی را ناکام بگذارید و آن در جنگ اقتصادی است.

وی بیان کرد: امروز با چند سال قبل خیلی فرق کرده ایم و جریان هم متفاوت شده است به تعبیری گویی شکستن استخوان‌های لیبرال دموکراسی غرب به گوش می‌رسد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: نارضایتی‌های ملت‌ها از ظلم‌ها و بی عدالتی‌ها شدت گرفته، تجمع‌ها و راهپیمایی عظیمی که در فرانسه و به پشتیبانی از فلسطین انجام می‌شود نشان می‌دهد وجدان‌های مردم در حال بیدار شدن است.

وی با اشاره به اینکه انسان‌ها مکلف هستند از حق دفاع کنند گفت: امروز ظلم به بن بست رسیده و شرایط دنیا روز به روز دارد به نفع ما تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه مقاومت در دنیا طرفدار دارد افزود: مردم کشورهای یمن، سوریه، عراق و بحرین در مقابل دشمن و ظلم مقاومت می‌کنند همچنین فلسطین به عنوان سمبل مقاومت ۷۰ سال است مقاومت می‌کند و لبنان چنان عرصه را بر اسرائیل تنگ کرده که دشمن از سایه این کشور می ترسد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله